arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۹ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶

گاردین: طرح جدید ژاپنی ها؛ تا سال 2020، روبات ها خانه های سالمندان را تسخیر می کنند!

ژاپن قصد دارد تا پایان سال 2020 نرخ روبات های ویژه ای را که برای مراقبت از سالمندان طراحی شده اند افزایش دهد . این افزایش باعث می شود تا پایان سال مذکور ، 80 درصد از سالمندان توسط روبات ها نگهداری شوند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ژاپن قصد دارد تا پایان سال 2020 نرخ روبات های ویژه ای را که برای مراقبت از سالمندان طراحی شده اند افزایش دهد . این افزایش باعث می شود تا پایان سال مذکور ، 80 درصد از سالمندان توسط روبات ها نگهداری شوند .

به گزارش «انتخاب» به نقل از گاردین، ژاپنی ها که ید طولایی در تولید روبات ها دارند و البته برای سالمندان خود احترام و اهمیت خاصی قائل هستند ، طرحی ویژه برای سال های آتی طراحی کرده اند . طرحی که به موجب آن تعامل روبات ها و سالمندان به رقم 80 درصدی خواهد رسید .

شکی نیست که با کاهش نرخ زاد و ولد و عبور جمعیت از دایره سنی  میانسال به سالمند، تعداد افرادی که نیاز به مراقبت های پزشکی دارند بیشتر می شود . در این میان تعداد نیروهای ماهر پرستار که باید از این افراد مراقبت کنند ، کفاف نیاز جامعه را نخواهد داد . اکنون به نظر می رسد دولت ژاپن قصد دارد با  پذیرش تکنولوژی در سطوح مختلف بهداشت و درمان، شکاف موجود در نیروی کار پرستاری را پر کند.

 روبات موسوم به "Robear"  یکی از محبوب ترین روبات های پرستار در ژاپن است . روباتی که نه تنها از بیماران عادی ، بلکه از  سالمندانی که توان حرکت ندارند و یا برای حرکت به صندلی چرخدار نیازمندند ، حمایت می کند . در حال حاضر انواع این روبات در بیمارستان ناگویا ژاپن  وجود دارد . اما با توجه به وعده وزارت بهداشت ژاپن احتمالا تعداد این نوع از روبات نیز افزایش خواهد یافت .

همزمان با افزایش جمعیت کهنسالان  ژاپن، پیش بینی می شود که تا سال 2025،  370 هزار شهروند ژاپنی نیازمند مراقبت های بهداشتی و درمانی باشند . جالب است که بیماران و کهنسالان نیز با روبات ها روابطی دوستانه دارند . توسعه دهندگان تلاش های خود را بر تولید دستگاه های روباتیک ساده متمرکز کرده اند  که به سهولت سالمندان را از تخت بلند کنند و یا به حمام و سرویس بهداشتی برسانند .

مرکز تحقیقاتی هیراکوا یکی از برترین مراکز در حوزه حمایت از تولیدات تکنولوژی است که طی 5 سال اخیر بالغ بر 98 درصد از موسسات درمانی و حمایتی سالمندان را تحت پوشش خود در آورده و به ارتقای سطح کیفی خدمات درمانی در ژاپن کمک هایی شایان کرده است . دولت ژاپن امیدوار است تا پایان سال 2025 تمامی سالمندان را زیر چتر حمایتی/بهداشتی خود بگیرد .

نظرات بینندگان