arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
الدیار گزارش داد:

دستور بن سلمان پس از تنش لفظی با پادشاه اردن: هواپیمای او را با موشک بزنید!

به دنبال بروز اختلافی شدید بین ولیعهد سعودی و ملک عبدالله دوم در خصوص شرکت نکردن اردن در کنفرانس استانبول، سعودیها تصمیم به قطع روابط اقتصادی با اردن و متوقف نمودن کمکهای سالیانه عربستان به اردن گرفتند. در ادامه، درگیری لفظی شدید بین ولیعهد سعودی و ملک عبدالله بوقوع پیوست، تا جایی که پادشاه اردن خطاب به سلمان گفت:«ننگ بر تو!»...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

الدیار چاپ بیروت نوشت: به دنبال بروز اختلافی شدید بین ولیعهد سعودی و ملک عبدالله دوم در خصوص شرکت نکردن اردن در کنفرانس استانبول، سعودیها تصمیم به قطع روابط اقتصادی با اردن و متوقف نمودن کمکهای سالیانه عربستان به اردن گرفتند. در ادامه، درگیری لفظی شدید بین ولیعهد سعودی و ملک عبدالله بوقوع پیوست، تا جایی که پادشاه اردن خطاب به سلمان گفت:«ننگ بر تو!»...

به گزارش «انتخاب»؛ این روزنامه در ادامه آورده است: بعد از آنکه ملک عبدالله درخواست بن سلمان در مورد عدم حضور در کنفرانس استانبول و حمایت از موضع ترامپ در مورد قدس را نپذیرفت، پادشاه اردن ریاض را بدون دست دادن با بن سلمان ترک کرده و به هواپیمای شخصی اش منتقل شد تا به امان باز گردد. در این بین، ولیعهد سعودی قصد داشت با استفاده از موشک، هواپیمای ملک عبدالله را منفجر کند که افسران ارشد وزارت دفاع عربستان مداخله کرده و مانع از این کار شدند؛ عملی که در صورت تحقق منجر به وقوع فاجعه عربی بین عشایر اردن و عربستان می شد.

پس از بازگشت ملک عبدالله دوم به امان، وی مدیر اطلاعات نظامی خود را به دمشق فرستاد تا پیامی را به بشار اسد برساند، مبنی بر اینکه انبارهای سلاح ارتش اردن همگی در اختیار ارتش سوریه است و سوریه می تواند از این سلاح ها برای حمایت از مرزهای خود با اردن استفاده کند؛ چرا که اردن نیز اماده محافظت از مرزهای مشترک خود با سوریه در برابر نیروهای تکفیری است.

ملک عبدالله دوم همچنین از بشار اسد دعوت کرد سفری به امان داشته باشد، اما بشار اسد ضمن عذرخواهی گفت که در حال حاضر تنها به سوچی روسیه می رود تا در نشستی با پوتین شرکت کند و تمام سفرهای خارجی اش را متوقف کرده است.

 رئیس جمهور سوریه همچنین پیام تقدیر، تشکر و احترام خود را به ملک عبدالله دوم رساند و سرنوشت سوریه و اردن را یکی دانسته و تصریح کرد آگاهی پادشاه اردن نسبت به وخامت اوضاع و ورود تکفیری ها از مرز اردن به سوریه، برای اینکه سوریه دست در دست اردن بگذارد، کافی است.

 

نظرات بینندگان