arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۲۶۱۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
در گفت و گو با «انتخاب» مطرح شد؛

صالحی امیری : هیچ‌گاه در مقابل توهین به غرور، هویت و غیرت ملی سکوت نخواهیم کرد؛ سامسونگ باید رسماً عذرخواهی کند/ با دکتر ظریف تلفنی موضوع را درمیان گذاشتم، ایشان تاکید کرد که در صورت عدم عذرخواهی ، دیگر از گوشی سامسونگ استفاده نخواهم کرد

رییس کمیته ملی المپیک می گوید: سفیر کره جنوبی مدعی شده که ioc مسئول توزیع گوشی ها بوده، اما طی تماسی که با ioc در سئول داشتیم، این موضوع را تکذیب کردند و گفتند در این موضوع دخالت نداشتیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

صالحی امیری : هیچ‌گاه در مقابل توهین به غرور،هویت و غیرت ملی سکوت نخواهیم کرد/  سامسونگ باید رسما از اقدام غیراخلاقی و غیرحرفه ای خود عذرخواهی کند/ با دکتر ظریف تلفنی صحبت کردم، ایشان تاکید کرد که در صورت عدم عذرخواهی ، دیگر از گوشی سامسونگ استفاده نخواهم کرد

دکتر سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی در گفت و گو با سرویس ورزشی «انتخاب»، با تاکید بر اینکه «هیچ‌گاه در مقابل توهین به غرور،هویت و غیرت ملی سکوت نخواهیم کرد»، گفت: سامسونگ باید رسماً از اقدام غیراخلاقی و غیرحرفه ای خود عذرخواهی کند.

وی در تشریح اقدامات خود  در واکنش به رفتار تبعیض آمیز کمپانی سامسونگ در قبال ورزشکاران ایرانی گفت: از ساعت ۷ صبح که از رفتار غیر اخلاقی و غیر حرفه‌ای سامسونگ در دهکده المپیک زمستانی مطلع شدم چند اقدام هم‌زمان را در دستور کار قرار دادم؛ ابتدا بلافاصله نامه اعتراض امیز از سوی کمیته ملی المپیک به سفارت و سفیر کره جنوبی ارسال شد.

رییس کمیته ملی ادامه داد: اقدام دوم، تماس مستمر با وزارت خارجه بود. من هم با جناب دکتر ظریف صحبت کردم، قرار بر این شد که سفیر را احضار کنند و مراتب رسمی اعتراض ایران را اعلام کنند. این اقدام انجام شد و اعتراض جدی به اقدامات غیراخلاقی و غیراحرفه ای سامسونگ را منعکس کردند.

صالحی امیری افزود: ایشان (دکتر ظریف) در این گفت و گو همچنین تاکید کردند که در صورت عدم عذرخواهی و باز پس گیری تصمیم سامسونگ به دلیل تحریم بازیکنان ایرانی، دیگر از گوشی سامسونگ استفاده نخواهم کرد.

وی با بیان این مطلب که «همزمان کمیته ملی المپیک نیز نسبت به این اقدام غیرحرفه ای اعتراض کرد»، گفت: در این اثنا، من و دبیرکل با رئیس فدراسیون اسکی مستقر در دهكده زمستاني المپيك ارتباط برقرار کردیم و مراتب ، همچنان در حال پیگیری است.

صالحی امیری اضافه کرد که سفیر کره جنوبی مدعی شده که ioc مسئول توزیع گوشی ها بوده، اما طی تماسی که با ioc در سئول داشتیم، این موضوع را تکذیب کردند و گفتند در این موضوع دخالت نداشتیم.

رییس کمیته ملی همچنین گفت: من فکر میکنم انچه باید اتفاق بیافتد، و انتظار ما است، عذرخواهی شرکت سامسونگ برای این اقدام غیراخلاقی و غیرحرفه ای است و همچنین عکس العمل متناسب جمهوری اسلامی در مقابل این اقدام غیراخلاقی است.

وی با تاکید بر اینکه «هیچ‌گاه در مقابل توهین به غرور،هویت و غیرت ملی سکوت نخواهیم کرد.»، ابراز امیدواری کرد که ان شالله، این مسئله در جهت مصالح ملی حرکت و پیگیری خواهد شد.

نظرات بینندگان