arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۶

مدیرمسئول کیهان: بحرین برای ماست / مردم بحرین خود را قطعه جداشده از ایران می‌دانند / اینکه چندین سال با درگیر هستند هم به همین علت است

شریعتمداری گفت: یک بار نوشتیم بحرین برای ماست که سر و صداهای زیادی کردند و مفتی‌های آل‌سعود که حرف مفت زیادی می‌زنند، گفته بودند که قتل ما واجب است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرمسوول روزنامه کیهان با اشاره به توهین شرکت سامسونگ به ورزشکاران ایرانی گفت: محصولات سامسونگ باید در کشور تحریم شود؛ چون آنها می‌خواهند ما را تحقیر کنند و رئیس کمیته ملی المپیک هم متوجه موضوع نیست!

به گزارش فارس، حسین شریعتمداری امشب در مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در مسجد جامع دماوند اظهار کرد: انقلاب اسلامی دقیقاً از نقطه‌ای آغاز شد که اسلام ناب محمدی (ص) بر کرسی حاکمیت نشست.

وی افزود: نسخه شفابخشی از اسلام وجود داشت؛ اما بر کرسی حاکمیت ننشسته بود؛ اسلام ناب در کتاب و کتابخانه‌ها وجود داشت و عملیاتی نشده بود؛ برای اینکه متوجه شویم که دوستان و دشمنان اسلام چه کسانی هستند، باید مشاهده کنیم که این نسخه چه ویژگی‌هایی دارد.

مدیرمسؤول روزنامه کیهان با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های اسلام ناب ظلم‌ستیزی است، گفت: اسلامی که ظلم‌ستیز نباشد و به پرخوری مرفهان بی‌درد و به انبوه سرمایه کلان سرمایه‌داران زالوصفت در کنار فقر محرومان تن دهد، اسلام نیست.

شریعتمداری ادامه داد: وقتی حاکمیتی بخواهد با ظالم مقابله کند، نظام سلطه بین‌الملل و دنباله‌های داخلی آن، مقابل این حاکمیت قد علم می‌کند؛ پس از آغاز انقلاب، گروه‌های تروریستی همچون قارچ برای ضربه زدن به نظام اسلامی ایجاد شدند.

وی با اشاره به اینکه هنوز دو روز از انقلاب نگذشته بود که با گروه‌های تروریستی درگیر شدیم، تصریح کرد: دشمنان در چند کودتا، ماجرای طبس، جنگ تحمیلی، جنگ سفارتخانه‌ها، جنگ نفت‌کش‌ها و بمباران شهرها را به وجود آوردند؛ در این زمینه، رخدادی به وقوع پیوسته که با دیگر رخدادها اختلاف دارد.

مدیرمسؤول روزنامه کیهان بیان کرد: بهترین تعبیر برای انقلاب اسلامی بر اساس فرمایش رهبر انقلاب «بعثت دوم» است؛ یعنی بعد از گذشت چند قرن بار دیگر اسلام ناب بر صدر حاکمیت قرار گرفت؛ اگر امروز ندانیم که کجا ایستاده‌ایم، به آسانی جایگاه خود را از دست می‌‌دهیم و باید مقایسه شود که از آن روز تاکنون چه راهی را طی کرده‌ایم.

شریعتمداری افزود: 40 هزار مستشار نظامی آمریکا در ایران بودند و این تعداد حداقل است و ما صاحب هیچ چیزی نبودیم؛ وزیر، نخست‌وزیر و بسیاری از نمایندگان را سفارت آمریکا و انگلیس تأیید می‌کردند.

وی گفت: امروز می‌گویند که چرا فرزندان خود را برای جنگ به سوریه می‌فرستید؛ اگر نفرستیم که در سوریه بجنگند، باید کفش‌های داعش را واکس بزنیم؛ اگر حمایتی صورت می‌گیرد به معنی این نیست که صدقه می‌دهیم، بلکه هزینه امنیت خود را می‌دهیم.

مدیرمسؤول روزنامه کیهان با بیان اینکه قبل از انقلاب تمام ظرفیت‌های کشور در خدمت خارجی‌ها بود، تصریح کرد: بعضی‌ها می‌گویند که در آن زمان امنیت وجود داشت؛ در حالی که اگر جلسه قرآنی برگزار می‌شد، ساواک تعدادی را دستگیر می‌کرد و اجازه نمی‌داد.

شریعتمداری با اشاره به اینکه اگر اجازه غارتگری داده می‌شد، کاری با ما نداشتند، بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ جایگاهی در منطقه و جهان نداشتیم؛ اما امروز به برکت انقلاب، ایران اصلی‌ترین قدرت در منطقه خاورمیانه است.

وی خاطرنشان کرد: از وزیر سابق امور خارجه آمریکا در زمانی که منطقه دچار تنش بود، پرسیدند که تنش موجب آسیب به منطقه می‌شود و چرا ادامه می‌یابد که گفت این تنش، زایمان است تا خاورمیانه بزرگ متولد شود؛ اما ایران بزرگ از آن متولد شد.

مدیرمسؤول روزنامه کیهان با بیان اینکه همه منطقه روزی حیاط خلوت آمریکا بود، افزود: امروز منطقه در اختیار ایران است؛ مقام معظم رهبری فرمودند «آمریکا به دنبال این بود که مقاومت را از بین ببرد، اما نتوانست و ما خواستیم که مقاومت را حفظ کنیم و توانستیم»؛ امروز سعودی‌ها بعد از سه سال هیچ کاری را نتوانسته‌اند در یمن انجام دهند.

شریعتمداری با بیان اینکه لبنان محل درگیری گروه‌های متفاوت بود، اظهار داشت: امام راحل ملت‌ها را به امت تبدیل کردند و امثال سیدحسن نصرالله به تدریج قومیت‌ها را به ملت تبدیل می‌کنند.

وی افزود: یک بار نوشتیم بحرین برای ماست که سر و صداهای زیادی کردند و مفتی‌های آل‌سعود که حرف مفت زیادی می‌زنند، گفته بودند که قتل ما واجب است؛ بحرین برای ایران است و مردم بحرین خود را قطعه جداشده از ایران می‌دانند؛ اینکه چندین سال با همه توان درگیر هستند و نتوانستند خروش را خاموش کنند، به همین علت است.

مدیرمسؤول روزنامه کیهان گفت: ما پیام داریم، اما دشمنان تقلب می‌کنند و دروغ می‌گویند؛ امروز هویت‌ها درگیر است و میدان‌های درگیری تغییر می‌کند. مسأله هسته‌ای بهانه است؛ چراکه آمریکا اصرار دارد نفوذ ما را در منطقه کم کند و در این خصوص، کینه‌توزی‌ها روز‌به‌روز بیشتر شده است.

شریعتمداری با اشاره به اینکه موجودیت ما، موجودیت حریف را به خطر انداخته است، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون در تمام درگیری‌ها موفق بوده‌ایم؛ یکی از ترفندهای دشمن این است که متوجه نشوید در کجا ایستاده‌اید و اگر این موضوع را ندانید، به طور طبیعی از جایگاه خود دفاع آنچنانی نمی‌کنید.

وی بیان کرد: دشمن دنباله‌هایی در درون دارد که اهداف آنها را دنبال می‌کنند؛ دشمنان بارها نظرشان را از زبان نفوذی‌ها می‌گویند و کسی که نقشه راه نداشته باشد، گمراه می‌شود. هرگاه دیدید حرکتی از نقشه راه زاویه گرفته، باید تردید کرد و مقابل آن ایستاد، چراکه اسلام برای ماست و باید از آن دفاع کنیم.

مدیرمسؤول روزنامه کیهان افزود: ذره‌ای کوتاهی قطعاً پشیمانی دارد و باید روی پایه‌های اقتدار خود حساس بود؛ آمریکا دنبال نابودی صنایع ماست تا به لقمه خوبی برای بلعیده شدن تبدیل شویم؛ مسؤولی که خانواده‌اش در خارج از کشور است یا در فتنه 88 دست داشته، نباید مسؤولیت داشته باشد، چراکه به انقلاب و نظام ضربه می‌زند.

شریعتمداری با اشاره به توهین شرکت سامسونگ به ورزشکاران ایرانی در المپیک زمستانی گفت: سامسونگ با بهانه تحریم‌ها، گوشی‌‌های هدیه را که به 6 هزار و 200 شرکت‌کننده این مسابقات داده، به ورزشکاران ایرانی نمی‌دهد؛ هدیه که خرید و فروش نیست که تحریم باشد؛ آنها می‌خواهند ما را تحقیر کنند و ما هم باید آنها را تحقیر کنیم.

وی ادامه داد: مسأله بر سر گوشی‌های تلفن همراه نیست که رئیس کمیته ملی المپیک گفته برای ورزشکاران گوشی بخریم؛ وقتی این مسؤول متوجه موضوع نیست، نباید در مسؤولیت قرار داشته باشد؛ اصل این جرم را دولت کره جنوبی مرتکب شده و باید با آن برخورد شود.

مدیرمسؤول روزنامه کیهان با اشاره به یادداشت خود در این زمینه با عنوان «در انتظار یک جو غیرت» تصریح کرد: امروز مشاهده کردیم که سفیر کره جنوبی را وزارت امور خارجه احضار کرده؛ نخستین گام این است که ورزشکاران به کشور بازگردند و محصولات سامسونگ در کشور تحریم شود.

شریعتمداری بیان کرد: اهدای چهار عدد گوشی به ورزشکاران تهدید است، اما اینکه بازار 80 میلیونی ما را پر کرده، این تهدید نیست؟ سامسونگ تقلب کرده و گمرک ایران به دلیل واردات قطعه کامل به جای قطعه منفصل با کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف، سه هزار میلیارد تومان آن را جریمه کرد.

وی خاطرنشان کرد: وزیر وقت صنعت به گمرک نامه نوشته که این موضوع جرم نیست؛ در خصوص کارت‌های بازرگانی همین چند وقت پیش در یک قلم 600 دستگاه خودروی بنز و پورشه با یک کارت بازرگانی خانم روستایی وارد کردند.

مدیرمسؤول روزنامه کیهان تأکید کرد: امروز به مجرد اینکه پرچم خود را نیمه برافراشته کنیم، دشمن پرچم خود را بالا می‌برد؛ در اغتشاشات اخیر خیلی زود حماقت کردند و سراغ اصل موضوع رفتند و ترامپ با حمایت‌های خود نشان داد که دستانش خالی است.

شریعتمداری سایه جنگ را توهم و ترفند دشمن دانست و افزود: گزینه نظامی یک‌بار در دوران هشت سال دفاع مقدس استفاده شد و آن زمان با وجود اینکه آدرس زاغه مهمات خود را نداشتیم و هیچ چیزی وجود نداشت که هواپیماهای عراقی بزنیم، اما ایستادگی کردیم.

وی گفت: اگر از سایه جنگ بترسیم، در واقع به خواسته‌های دشمنان تن داده‌ایم؛ امروز با توجه به اینکه عربستان‌سعودی در جنگ با یمن تنها نیست، شکست خورده است؛ اینکه آمریکا به طور رسمی به آل‌سعود بمب می‌دهد و آن را حساب نمی‌کنند، آن‌وقت می‌گویند که ایران به یمن موشک داده است.

مدیرمسؤول روزنامه کیهان تصریح کرد: برجام برای ترامپ و آمریکا سند طلایی است؛ ترامپ در دوران تبلیغ انتخابات ریاست جمهوری می‌گفت که برجام را پاره می‌کند، اما تنها کار عاقلانه‌اش پاره کردن برجام بوده که محال است این کار را انجام دهد؛ رژیم صهیونیستی مخالف برجام نیست، چراکه امتیازهای خوبی برای آنها در این توافق وجود دارد.

شریعتمداری با بیان اینکه در برجام کلی امتیاز داریم و قرار بود که آن آفتاب تابان و بزرگ‌ترین دستاورد تاریخ ایران باشد، بیان کرد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خیانت نکرده، اما طرف مقابل سر آنها کلاه می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: چرا موافقت‌شده که تحریم‌های تعلیق شده آمریکا هر چهار ماه یک‌بار تمدید شود؟ با این روش کسی در ایران سرمایه‌گذاری نمی‌کند و آنها از این موضوع به خوبی استفاده می‌کنند.

مدیرمسؤول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه اروپا و آمریکا در مسأله برجام اختلاف ندارند، افزود: در این خصوص، آمریکا می‌گوید که باید محدودیت‌های موشکی در برجام گنجانده شود و امتیازهای داده شده ناقص است و باید صنایع موشکی ایران و حضورش در منطقه جزو برنامه باشد.

شریعتمداری اضافه کرد: اروپا نیز می‌گوید که برجام سر جایش باشد، اما صنایع موشکی ایران باید محدود شود؛ بزرگ‌ترین دستاورد برجام این بود که نشان داد آمریکا قابل اعتماد نیست.

نظرات بینندگان