arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۶

سنا اولین گام را برای پایان تعطیلی دولت آمریکا برداشت

سنای آمریکا روز جمعه با تصویب بودجه موقت اولین گام را برای بازگشایی بخش های تعطیل شده دولت فدرال برداشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سنای آمریکا روز جمعه با تصویب بودجه موقت اولین گام را برای بازگشایی بخش های تعطیل شده دولت فدرال برداشت.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای هیل، لایحه بودجه با رای موافق 71 سناتور در برابر 28 رای منفی به تصویب رسید. اختلاف سناتورها بر سر این لایحه باعث شد که سنا نتواند تا نیمه شب پنجشنبه به وقت آمریکا آن را تصویب کند. بنابراین، دولت فدرال اوایل بامداد جمعه تعطیل شد.
مجلس نمایندگان هم باید روز جمعه این لایحه را به رای بگذارد. پس آن، لازم است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز آن را امضا کند.
این مصوبه در اولین مرحله بودجه موقتی را تا 23 ماه مارس (سوم فرودین 97) تامین می کند و از سوی دیگر، سقف مجاز برای استقراض دولت فدرال را به مدت دو سال بالاتر برده است.
رای گیری درباره این لایحه ابتدا به دلیل مخالفت سناتور «رند پال» با افزایش سقف بدهی دولت فدرال به تعویق افتاد و سنا نتوانست در زمان مقرر در این خصوص تصمیم گیری کند.
به گزراش سی.ان.ان، هنوز معلوم نیست که این لایحه در مجلس نمایندگان آمریکا رای کافی را به دست خواهد آورد یا خیر. دموکرات ها خواستار آن شده بود که تصویب این لایحه منوط به توافق دیگری در مورد وضعیت مهاجران باشد اما جمهوریخواهان با آن مخالفت کرده بودند.
دولت آمریکا ماه گذشته میلادی به سبب عدم توافق دو حزب اصلی این کشور برسر قوانین مربوط به مهاجرت، نزدیک به سه روز تعطیل شده بود. نمایندگان در آن زمان سرانجام برای تصویب طرحی موقت برای تامین هزینه‌های دولت تا 8 فوریه (19 بهمن) به توافق رسیدند تا کار بر روی لایحه بودجه را ادامه دهند.

نظرات بینندگان