arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۵ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۶

نجفی: آمادگی شهرداری برای بارش مجدد برف در تهران بیشتر شده

شهردار تهران با اعلام آمادگی مدیریت شهری در برابر پیش بینی هوا شناسی مبنی بر بارش مجدد برف در پایتخت، از تامین ذخیره شن و نمک مورد نیاز و تجهیز مخازن در محلات مختلف تهران خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهردار تهران با اعلام آمادگی مدیریت شهری در برابر پیش بینی هوا شناسی مبنی بر بارش مجدد برف در پایتخت، از تامین ذخیره شن و نمک مورد نیاز و تجهیز مخازن در محلات مختلف تهران خبر داد.

محمد علی نجفی در پاسخ به سوالی درباره آمادگی شهرداری تهران برابر احتمال بارش مجدد برف در پایتخت، عنوان کرد: شهرداری تهران در دوره قبل هم واقعا آمادگی داشت اما حجم بارش و مشکلات ناشی از آن همانند بسته شدن برخی از راه های ورودی و خروجی تهران باعث شد تا مقداری مشکلات ما بیشتر شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم این بار هم شهرداری آمادگی بیشتری داشته باشد و همکاران ما همانند دوره قبل با تلاش زیاد بتوانند مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید را برطرف کنند.

نجفی در ادامه بر ضرورت کمک و مشارکت شهروندان پایتخت نشین نیز تاکید و تصریح کرد: این شهر برای همه ما است و همه شهروندان در همه مسایل شریک هستند.

شهردار تهران درباره بازدید خود از سایت برف روبی و میزان آمادگی موجود نیز گفت: آن روزی که از سایت های برف روبی بازدید داشتم به خاطر استفاده حجم فراوان شن و ماسه طی روزهای قبل، یکی از کمبود ها کم شدن میزان ذخیره شن و ماسه و نمک بود که خوشبختانه این موضوع برطرف شده است؛ اینکه بعضی از محله ها هنوز با کیسه های شن و نمک پر نشده نیز به این دلیل است که ما مطمئن بودیم پایان هفته برف نخواهد آمد از این رو این کار را نزدیک روزهای برفی انجام خواهیم داد.

نجفی در پاسخ به سوال دیگری مبنی طرح های موجود برای ایمن سازی ساختمان های قدیمی پایتخت، گفت: ما در این زمینه برنامه جامعی را از طریق شورای پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و خود شهرداری پیشنهاد کرده ایم؛ این برنامه موضوع زلزله، آتش سوزی و سایر مواردی که تهران را مورد تهدید قرار می دهد را شامل می شود که آن را به رئیس مجلس شورای اسلامی ارایه کرده ایم.

وی مشکل اصلی در ایمن سازی را کمبود منابع دانست و ضمن ابراز امیدواری برای جبران منابع، عنوان کرد: در بودجه سال 97 آن چیزی که در حد توان شهرداری بوده است را برای بخش هایی همچون آتش نشانی، که کارشان مستقیما به این موضوع مرتبط است در نظر گرفته ایم اما کلا منابع شهرداری برای اینکه بتواند از پس این مسایل برآید، خیلی محدود و کم است.

بنا براعلام شهرنوشت،‌شهردار تهران در پایان گفت: امیدواریم دولت و مجلس هم به ما کمک کنند تا بتوان روی تهران به عنوان شهری پایدار حساب کرد تا مردم برای زندگی در آن احساس آرامش و آسایش کنند.

نظرات بینندگان