arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۸ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۶

المسیره: یمن سامانه پاتریوت عربستان را منهدم کرد

شبکه خبری المسیره یمن بامداد شنبه گزارش کرد: یگان موشکی وپدافند هوایی ارتش یمن سامانه دفاعی «پاتریوت پاک 3» ائتلاف عربی را در استان «مخا» واقع در جنوب غرب یمن منهدم کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه خبری المسیره یمن بامداد شنبه گزارش کرد: یگان موشکی وپدافند هوایی ارتش یمن سامانه دفاعی «پاتریوت پاک 3» ائتلاف عربی را در استان «مخا» واقع در جنوب غرب یمن منهدم کردند.

به گزارش ایرنا، این شبکه به جزئیات بیشتر این خبر اشاره ای نکرده است.
بندر مُخا یکی از شهرهای استان «تعز» در جنوب غرب یمن است که تاپیش از سال 1990 و اتحاد دو کشور در یمن شمالی قرار می گرفت.
عربستان سال 93 براساس انعقاد قرارداد تسلیحاتی به مبلغ یک میلیارد و 750 میلیون دلاری، سامانه پاتریوت و موشک های «پاک -3» را از آمریکا دریافت کرد.
پارتریوت یک سامانه برد بلند متحرک است که سازنده آن آمریکا می باشد و علاوه بر توانایی انهدام جنگنده ها، قابلیت این را داراست که موشک های بالستیک را منهدم کند.
پاک -3 یکی از مهمترین برنامه بهسازی و ارتقای سیستم دفاع موشکی پاتریوت شناخته می شود.
این موشک با استفاده از فناوری پیشرفته برخورد مستقیم بدنه به بدنه موشک، موثر بودن علیه اهداف تاکتیکی مانند موشک های بالستیک و کروز را افزایش داده است.
تولیدکننده اصلی این مدل از پاتریوت، شرکت «لاکهید مارتین» است و شرکت «ریتئون» به عنوان یکپارچه کننده سیستم ها عمل می کند.
براساس گزارش گروه انصارالله یمن، از مجموع 29 جنگنده سرنگون شده ائتلاف عربی، دو جنگنده از نوع اف 16، 15 هواپیمای تایفون، 19 هواپیمای بدون سرنشین و سه هواپیما نیز از انواع دیگری بوده است.
ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در سال 2015 (فروردین 94) به بهانه حمایت از «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، تجاوز نظامی به این کشور را آغاز کرد.

نظرات بینندگان