arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۲۹۹۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۹ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۶

نشست خبری فیلم «کار کثیف»/ دوست دارم رئیس جمهور بعد از دیدن فیلم من عذاب وجدان بگیرد!

نشست خبری فیلم سینمایی «کار کثیف» با حضور خسرو معصومی کارگردان، نویسنده و تهیه کننده ، پدرام شریفی، پیام احمدی نیا، مهران نائل، سام ولی پور، الهام نامی بازیگران فیلم در پردیس ملت برگزار شد. در این نشست خسرو معصومی تاکید کرد که می خواسته با برخی از جملات این فیلم تفاوت عملکرد دولت روحانی با دولت محمود احمدی نژاد را مقایسه کند. او همچنین تاکید کرد که احمدی نژاد برای نظام جمهوری اسلامی یک فاجعه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نشست خبری فیلم سینمایی «کار کثیف» با حضور خسرو معصومی کارگردان، نویسنده و تهیه کننده ، پدرام شریفی، پیام احمدی نیا، مهران نائل، سام ولی پور، الهام نامی بازیگران فیلم در پردیس ملت برگزار شد. در این نشست خسرو معصومی تاکید کرد که می خواسته با برخی از جملات این فیلم تفاوت عملکرد دولت روحانی با دولت محمود احمدی نژاد را مقایسه کند. او همچنین تاکید کرد که احمدی نژاد برای نظام جمهوری اسلامی یک فاجعه است.

پدرام شریفی بازیگر این فیلم در ابتدای این نشست گفت: «کار کردن با خسرو معصومی برایم تجربه بسیار درجه یکی بود. من تازه کارم ولی خیلی از همکاری با این کارگردان لذت بردم و امیدوارم ادامه داشته باشد.»

الهام نامی دیگر بازیگر «کار کثیف» درباره تجربه همکاری خود با خسرو معصومی توضیح داد: «بازیگری که تجربه همکاری با خسرو معصومی را نداشته باشد، چیز بزرگی را از دست داده است. این یک شانس برای من بود که در این کار حضور داشتم و مدتها قبل‌تر فیلمنامه را خواندم و با آن هم ذات‌پنداری کردم.»

معصومی درباره مقایسه دولت حسن روحانی با محمود احمدی نژاد در این نشست گفت: «زمانی که فیلمنامه را می‌نوشتم و داستانش را تعریف کردم، می‌گفتند بی‌خیال شو. داستان پسری که عرق می‌فروشد ممیزی است. من گفتم اسم فیلم را «کار کثیف» می‌گذارم و می‌دانم می‌توان نمایش‌اش داد.»

حسین زندباف تدوین گر «کار کثیف» مورد ریتم تدوین این فیلم گفت: «ریتم در فیلمنامه شکل می‌گیرد و در تدوین فقط آنچه نوشته شده ارائه می‌شود. کارگردانی دو صفحه دیالوگ را با یک پلان می‌گیرد، یکی دیگر با چند پلان. این کات شدن‌ها می‌تواند ریتم دیگری به کار بدهد.»

گبرلو در ادامه مورد مدت زمان این فیلم سوالی را مطرح کرد که معصومی در پاسخ گفت: «من در ایام جشنواره این روزها در خانه بودم و دخترم کارها را دید. بعد با زندباف حرف زدیم و یک ربع از فیلم را کم کردیم و بخش‌هایی را که به فیلم ضربه نمی‌زند، حذف کردیم. فکر کنم به این صورت دیگر خسته کننده نباشد. الان فیلم را به 112 دقیقه رسانده‌ایم.»

معصومی همچنین درباره شباهت گریم و ظاهر پدرام شریفی در این فیلم به سایر کارهایش گفت: «این سینمای ما است. من «سالوادور...»ساز نیستم. سینماگران خارجی دیگر هم سینمای خودشان را دارند. تماشاگر با تماشاگر فرق دارد و وظیفه ما فقط پول در آوردن نیست و باید تماشاگر تربیت کنیم.»

پدرام شریفی درباره این موضوع ادامه داد: ««شبیه فیلم «بادیگارد» که نیستم. من قطعا شبیه آن فیلم نیستم. آنجا بادیگارد بودم و اینجا عرق می‌فروشم و کلا نقش‌هایم فرق دارد!»

معصومی همچنین درباره پایان بندی «کار کثیف» گفت: «من دوست دارم حسن روحانی با دیدن فیلم من عذاب وجدان بگیرد! نمی‌خواهم در مورد موضوعات حاشیه‌ای حرف بزنم ولی باید بدانیم بیکاری ساده نیست. و من می خواستم با این فیلم و این پایان در مورد این فاجعه اجتماعی حرف بزنم.»

او همچنین در مورد توقیف فیلم «خرس» توضیح داد: «در مورد فیلم خرس هم اولین باری که شورای نمایش فیلم را دید پروانه گرفت که به جشنواره امد. آقای سجادپور چوب لای چرخ گذاشت و اجازه نداد کارم پیش برود. طلاب حتی خرس را دیدند و آن‌ها هم گفتند هرکس مخالف است بگویید ما با آنها حرف بزنیم. از من می‌پرسند فیلم ضد جنگ است و من می گویم مگر شما طرفدار جنگ هستید؟ من حق دارم از تنفر خودم از جنگ صحبت کنم. امام فرمودند جنگ نعمت است. ایثار و فداکاری بود که امام گفتند جنگ، فرهنگ مقدسی است. وگرنه آدمکشی در هیچ دینی پسندیده نیست... خرس در خارج اکران شد و در جشنواره‌های زیادی جایزه برد ولی واقعیت این است نمی‌دانم چرا برای «خرس» کسی قدمی برنمی‌دارد. از منتقدان می‌خواهم که در نقدهایشان در مورد این مسئله صحبت کنند تا کمی به فکر فیلم من هم باشند.»

معصومی همچنین درباره نبود گویش شمالی در این فیلم توضیح داد: «در مورد لهجه هم من بدم می‌آید که در فیلم کسی با لهجه حرف بزند. ادای لهجه جایی را در آوردن اصلا دوست ندارم. رضا ناجی جایزه‌های که گرفت، برای لهجه‌اش که نبود، او خوب بازی کرد. این اهمیت دادن به لهجه‌ها مربوط به سینمای ما بود و آن طرف دنیا کسی به این مسائل کاری ندارد.»

معصومی در پایان و در مورد تمام شدن فیلم با یک حادثه هم اظهار کرد: «یک فیلمساز ترکی در آلمان است به اسم آتارکین فیلمی به اسم المیرا دارد که کل فیلم عنصرش براساس تصادف است. با این حال فیلمش را که دیدم کاملا برایم قابل باور بود. در مجموع این نوع نگاه من است و من غافلگیری آخر فیلم را دوست دارم.»

منبع: آی سینما

نظرات بینندگان