arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۰۹۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۳ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۶

هواشناسی: از امروز در بیشتر مناطق کشور بارش خفیف داریم / یکشنبه در ارتفاعات برف می‌بارد / پیش‌بینی رعد و برق در تهران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اعلام وضعیت آب و هوایی کشور طی سه روز آینده،از ورود سامانه بارشی فعال از سمت شمال غرب و غرب به کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اعلام وضعیت آب و هوایی کشور طی سه روز آینده،از ورود سامانه بارشی فعال از سمت شمال غرب و غرب به کشور خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت آب و هوایی کشور طی سه روز آینده گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی به سبب عبور امواج طراز میانی از شرق کشور، امروز بارش خفیف و پراکنده و وزش باد در برخی نقاط استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از اواخر وقت روز یکشنبه یک سامانه بارشی فعال از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود که در این مناطق سبب افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید، بارش باران و در ارتفاعات سبب بارش برف خواهد شد. با نفوذ این سامانه بارشی در روز دوشنبه در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و از بعد از ظهر به تدریج از سواحل شمالی و شمال شرق کشور بارش باران، ‌ برف و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وظیفه ادامه داد: در روز سه شنبه ضمن تقویت این سامانه گسترش بارش‌ها علاوه بر مناطق فوق، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور را نیز در بر می‌گیرد. این سامانه بارشی تا ظهر روز چهارشنبه همچنان در مناطق ذکر شده، فعال خواهد بود و از بعد از ظهر این روز به تدریج از میزان بارش در نیمه غربی کشور کاسته شده و تمرکز بارش‌ها در سواحل شمالی و شمال شرق کشور خواهد بود. در این مدت بارش در مناطق جنوبی کشور با رعد و برق همراه است. همچنین انتظار می‌رود سامانه فوق در روز پنجشنبه از شمال شرق کشور خارج شود.

وظیفه با بیان اینکه روز دوشنبه وزش باد شدید جنوبی در استان‌های گیلان و اردبیل پیش بینی می‌شود، گفت: این پدیده سبب افزایش نسبی دما در این روز خواهد شد. روز سه شنبه نیز در نیمه جنوبی و شرقی کشور و در روز چهارشنبه در غالب مناطق کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. همچنین در روز سه شنبه به سبب وزش باد شدید در جنوب غرب کشور و استان بوشهر پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید پیش بینی می‌شود. در این روز خلیج فارس نیز به دلیل وزش باد شدید مواج و متلاطم خواهد بود.

وظیفه درباره وضعیت آب و هوایی تهران طی سه روز آینده نیز گفت: امروز یکشنبه ۲۲ بهمن ماه هوای تهران صاف تا قسمتی ابری و همراه با غبار محلی و در اواخر وقت همراه با افزایش ابر خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۱۳ و ۵ درجه سانتیگراد است. در روز دوشنبه نیز آسمان تهران نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و به تدریج با بارش باران و در اوایل شب همراه با وزش باد شدید و احتمال رعد و برق خواهد بود. بیشترین دمای هوا در این روز ۱۵ درجه سانتیگراد و کمترین آن ۸ درجه سانتیگراد است. در روز سه شنبه نیز آسمان تهران ابری همراه با وزش باد و در بعضی ساعات همراه با بارش باران و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود. در این روز حداکثر و حداقل دمای هوا به ترتیب ۱۴ و ۸ درجه سانتیگراد است.

برچسب ها: باران
نظرات بینندگان