arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۳ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶

نفت یک درصد گران شد

قیمت نفت روز دوشنبه بخشی از ضرر بزرگ هفته گذشته را جبران کرد و به میزان یک درصد افزایش یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قیمت نفت روز دوشنبه بخشی از ضرر بزرگ هفته گذشته را جبران کرد و به میزان یک درصد افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۶۳ سنت یا یک درصد افزایش نسبت به روز جمعه، به ۶۳.۴۲ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت با ۶۳ سنت یا ۱.۱ درصد افزایش، به ۵۹.۸۳ دلار در هر بشکه رسید.

نفت هفته گذشته در پی ریزش بازارهای مالی، بزرگترین کاهش هفتگی در دو سال گذشته را ثبت کرده بود، اما بازارهای سهام آمریکا روز جمعه بهبود یافتند و به نظر می‌رسد بازارهای سهام آسیایی روز دوشنبه ثبات داشتند که این موضوع، از قیمت نفت حمایت کرده است.

به گفته گرگ مک‌کنا، استراتژیست ارشد در شرکت کارگزاری "اکسی تریدر"، بهبود بازارهای سهام آمریکا به معنای آن است که نفت می‌تواند بخشی از ضرر اخیر خود را جبران کند.

اما بازارها همچنان با افزایش تولید نفت آمریکا مواجه هستند که به بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز صعود کرده و از سطح تولید عربستان سعودی - بزرگترین صادرکننده جهان- سبقت گرفته و در حال رسیدن به سطح تولید روسیه -بزرگترین تولیدکننده جهان- است.

بر اساس گزارش رویترز، نشانه‌های محکمی وجود دارد که از رشد بیشتر تولید آمریکا حکایت دارد. طبق آماری که روز جمعه از سوی شرکت بیکرهیوز منتشر شد، شرکت‌های انرژی آمریکایی هفته گذشته ۲۶ دکل حفاری اضافه کرده و شمار دکل‌های حفاری را به ۷۹۱ حلقه رساندند که بالاترین شمار از آوریل سال ۲۰۱۵ است.

افزایش تولید آمریکا تلاش‌های اوپک و سایر تولیدکنندگان برای حذف مازاد عرضه و تقویت قیمت‌ها را تضعیف می‌کند. توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک از ابتدای سال ۲۰۱۷ آغاز شده و قرار است تا پایان سال ۲۰۱۸ ادامه پیدا کند.

نظرات بینندگان