arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶

ترکیه: یا روابطمان با آمریکا را بهتر می‌کنیم و یا به طور کامل به آن پایان می‌دهیم

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه روابط کشورش با آمریکا در نقطه حساسی قرار دارد، گفت: یا روابطمان با آمریکا را بهتر می‌کنیم و یا به طور کامل به آن پایان می‌دهیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه روابط کشورش با آمریکا در نقطه حساسی قرار دارد، گفت: یا روابطمان با آمریکا را بهتر می‌کنیم و یا به طور کامل به آن پایان می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد: آمریکا برای ادامه روابطش با یگان‌های مدافع خلق کرد به دنبال بهانه است و برهمین اساس با جبهه‌های کوچک داعش کاری ندارد و عملیاتی علیه آنها انجام نمی‌دهد.

وزیر خارجه ترکیه در کنفرانسی با حضور وزرای کشورهای آفریقایی و ترکیه در استانبول با بیان اینکه همه کس باید در برابر سازمان فتو (وابسته به فتح الله گولن) هوشیار باشند، گفت: فتو هرگز نمی‌تواند نمایندگی ترکیه را برعهده داشته باشد. آنها فقط از پرچم و نام ترکیه برای دستیابی به اهدافشان سوءاستفاده می‌کنند.

چاووش‌اوغلو در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به روابط این کشور با کشورهای آفریقایی گفت: ترکیه برای برقراری صلح و ثبات در آفریقا تلاش‌های بسیاری می‌کند. در همین راستا برای ماموریت‌های سازمان ملل در این کشورها نیرو می‌فرستد و نیروهای امنیتی آفریقا توسط ترکیه مورد آموزش قرار می‌گیرند. به طور مثال در موگادیشوی سومالی ما به نیروهای امنیتی سومالی آموزش می‌دهیم.

وی ادامه داد: تاکنون نزدیک به 9000 دانشجوی آفریقایی تبار با استفاده از بورسیه‌های ترکیه آموزش دیده‌اند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: آفریقا بعد از کودتای 15 ژوئیه 2016 بیشترین حمایت را از مبارزات ترکیه علیه فتو نشان داد. در بیشتر کشورهای آفریقایی مدارس وابسته به سازمان فتو تعطیل و یا به دولت ترکیه واگذار شدند.

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا
نظرات بینندگان