arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۷ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶

تیلرسون در دیدار با همتای مصری‌اش: شکافی در روابط دو کشور وجود ندارد

وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با همتای مصری خود اعلام کرد، آمریکا در مبارزه با تروریسم در کنار مصر است و واشنگتن به دستیابی به توافقنامه دائمی میان اسرائیل و فلسطین پایبند است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با همتای مصری خود اعلام کرد، آمریکا در مبارزه با تروریسم در کنار مصر است و واشنگتن به دستیابی به توافقنامه دائمی میان اسرائیل و فلسطین پایبند است.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سامح شکری، همتای مصری خود در قاهره گفت: در دیدار دو جانبه نگرانی‌های امنیتی در منطقه، مساله حقوق بشر و نقش مدنی مصر را مورد بررسی قرار دادیم و آمریکا در مقابله با تروریسم در کنار مصر است.

تیلرسون افزود، قاهره و واشنگتن همکاری مستحکم خود را در زمینه مبارزه با تروریسم ادامه خواهند داد، تعهد آمریکا با مصر درباره این مساله روشن است و شکافی میان دو کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد، مصر و آمریکا از طرح‌های سازمان ملل درباره لیبی حمایت می‌کنند.

وزیر خارجه آمریکا گفت، در این دیدار چگونگی به حرکت درآوردن چرخه روند سیاسی سوریه بررسی و راه‌حل سیاسی تنها راه‌حل بحران این کشور اعلام شد.

وی تصریح کرد، مذاکرات ژنو تنها راهی است که از طریق آن حل بحران سوریه امکان پذیر است.

تیلرسون گفت، آمریکا از روند انتخابات سراسری شفاف و سالم مصر حمایت می‌کند.

وی افزود، واشنگتن به دستیابی به توافقنامه دائمی صلح میان اسرائیل و فلسطین پایبند است.

وزیر خارجه مصر نیز تاکید کرد: تلاش می‌کنیم درگیری‌ها در منطقه را به شیوه‌های مسالمت‌آمیز حل و فصل کنیم و حمایت آمریکا از مصر در جهت منافع دو کشور است.

شکری گفت:‌ با تیلرسون به بررسی راه‌های تقویت همکاری دو جانبه و تحقق ثبات در منطقه پرداختیم و ما خواهان تقویت روابط با آمریکا برای پیشبرد تلاش‌های صلح و ثبات در منطقه هستیم.

وی افزود: مصر وارد جنگی جدی برای ریشه کن کردن تروریسم در سینا شده و ما از حمایت آمریکا از مصر در این جنگ قدردانی می‌کنیم.

نظرات بینندگان