arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۱ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶

اعلام عملکرد مدیریت حمل و نقل عمومی کیش در 9 ماه سال 96

با توجه به شرایط زیست محیطی جزیره و تصویب شورای ترافیک، تعداد 300 خودرو با پایان یافتن عمر مفید خودرو تعویض شدند تا با ورود خودروهای جدید خدمات شایسته تری به مسافران ارائه دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاونت امور شهری شرکت عمران، آب و خدمات سازمان منطقه آزاد کیش گزارش عملکرد نه ماهه نخست مدیریت حمل و نقل عمومی را در سال جاری اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در بخش حمل و نقل عمومی، 8 شرکت حمل و نقل شهری با 749 خودرو و یک هزار و 275 راننده در دو بخش تاکسیرانی و مینی بوسرانی به شهروندان و گردشگران خدمات ارائه می کنند.

از وظایف مهم این مدیریت، بررسی صلاحیت رانندگان به منظور صدور کارت تردد وسایل نقلیه عمومی و شخصی اعم از تاکسی، کامیونت و مینی بوس تور هتل ها است. به همین منظور در نه ماه نخست امسال،  تعداد 4 هزار و 90 دفترچه تردد،  3 هزار و 288 معرفی نامه برای استعلام در حوزه های اماکن، راهور و بهداشت صادر و 49 مجوز فعالیت اقتصادی تمدید شده است.

همچنین، در بخش کنترل و نظارت بر عملکرد کلیه خودروهای عمومی از طریق سیستم هوشمند یا مونیتورینگ تاکسیمتر، GPS و دستگاه کارتخوان، تعداد 6 هزار و 772 مورد از این تجهیزات بررسی شدند.

با توجه به شرایط زیست محیطی جزیره و تصویب شورای ترافیک، تعداد 300 خودرو با پایان یافتن عمر مفید خودرو تعویض شدند تا با ورود خودروهای جدید خدمات شایسته تری به مسافران ارائه دهند.

در خصوص پیگیری و تحویل لوازم به جا مانده در وسایل نقلیه عمومی به مسافران نیز تعداد 2 هزار و 97 مورد مفقودی، 843 مورد مکشوفه، 319 مورد تحویلی در این مدیریت اعلام  و تعداد 20 هزار و 520 تماس با سامانه 141 نیز بررسی و اعلام نتیجه شده است.

لازم به ذکر است، برگزاری دوره های آموزشی تشریفات، آداب معاشرت و آموزش زبان انگلیسی، اعمال قانون به رانندگان متخلف و تشویق رفتارهای مثبت رانندگان، ساماندهی ایستگاه های وسایل نقلیه عمومی، تعیین خط سیر و صدور عوارض خودرویی برای کلیه خودرو های موجود در جزیره از دیگر اقدامات و وظایف مدیریت حمل و نقل معاونت امور شهری شرکت عمران، آب و خدمات کیش است.