arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۳ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶

سفیر روسیه در ایران: بی‌تردید سفر امسال پوتین به تهران بسیار خوب خواهد بود  

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفیر روسیه در ایران ضمن ابراز رضایت از تعاملات تهران و مسکو گفت: سفر سال گذشته رئیس‌جمهور روسیه به ایران بسیار خوب بود و مطمئن هستم که سفر امسال او به تهران هم بسیار مثبت خواهد بود.

به گزارش ایسنا، لوان جاگاریان در اولین قسمت برنامه «سفیران» که پخش آن با محوریت بازنمایی تجارت خارجی، روابط اقتصادی و دپیلماسی سیاسی - فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از امشب (دوشنبه) آغاز شد به بررسی روابط تهران و مسکو پرداخت.

این دیپلمات روس خاطرنشان کرد: روسیه از نظر مساحت بزرگ‌ترین کشور جهان است. روسیه صلح‌دوست بوده و با ایران همواره روابط خوبی داشته و همکاری‌های دو کشور به سرعت پیش‌روی می‌کند. این دومین ماموریت من در ایران است و پیش از این هم در این کشور خدمت کرده‌ام و در مجموع ۱۱ سال در ایران بوده‌ام.

سفیر روسیه که به خوبی به زبان فارسی مسلط است، در خصوص علاقه‌اش به این زبان گفت: در مسکو فارسی را یاد گرفتم. وقتی در افغانستان فعالیت می‌کردم به زبان فارسی دری صحبت می‌شد که بسیار سخت بود. وقتی به ایران آمدم رسانه‌ها به بهبود زبانم خیلی کمک کردند.

جاگاریان تاکید کرد: من به عنوان سفیر روسیه بی‌نهایت از همکاری‌های دو جانبه دو کشور خوشحال هستم.

وی با اشاره به سفر سال گذشته رئیس جمهور روسیه به تهران گفت: تردیدی ندارم که سفر امسال پوتین به ایران هم مانند سفر سال گذشته بسیار خوب خواهد بود.

 

نظرات بینندگان