arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶

متهم پرونده جعل ویزای عراق: 5کلاس ابتدایی سواد دارم

باند یازده نفره‌ای که در پوشش کارمند آژانس مسافرتی اقدام به جعل پنج هزار ویزای تقلبی زائران عراق کرده بودند صبح دیروز در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایران نوشت: باند یازده نفره‌ای که در پوشش کارمند آژانس مسافرتی اقدام به جعل پنج هزار ویزای تقلبی زائران عراق کرده بودند صبح دیروز در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند.

رسیدگی به این پرونده از سال گذشته پس از دستگیری رئیس این باند فاش شد. این مرد در بازجویی به جعل پنج هزار ویزای مسافران به عراق اعتراف کرد و سپس ده متهم دیگر که در آژانس جداگانه‌ای با گرفتن 40دلار از زائران اقدام به صدور ویزای تقلبی می‌کردند توسط پلیس اطلاعات دستگیر شدند و مأموران پس از بررسی مخفیگاه متهمان، دو هزار مدرک جعلی هم در حافظه سیستم‌های رایانه‌ای آنها کشف کردند.

صبح دیروز اعضای این باند در شعبه هشتم دادگاه کیفری به ریاست قاضی توکلی تحت محاکمه قرار گرفتند و متهم ردیف اول (رئیس کاروان) در دفاعیاتش گفت: من فقط ویزای مسافران را از طریق سفارت می‌گرفتم و در جعل هیچ دخالتی نداشته‌ام و حتی سوادش را هم ندارم. پنج کلاس بیشتر درس نخوانده‌ام. تحت فشار بازجویی اعتراف کردم. سپس متهم دیگر پرونده هم با اظهار بی‌اطلاعی از جعل ویزا گفت: من ویزاهای انفرادی را پیگیری می‌کردم وتاکنون حتی یک شاکی هم نداشتم. سپس سایر متهمان به دفاع از خود پرداختند و در پایان محاکمه قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

نظرات بینندگان