arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۱ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶

سفیر اسرائیل: مایلیم با مسکو در زمینه مبارزات ضدتروریستی همکاری کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو از تمایل این رژیم برای همکاری در زمینه‌ مبارزات ضدتروریستی با روسیه در آستانه بازی‌های جام جهانی 2018 خبر داد.

به گزارش فارس، «گری کورن» سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو گفته است، این رژیم تمایل دارد تا با روسیه در زمینه مبارزات ضدتروریستی و به طور خاص در آستانه بازی‌های جام جهانی روسیه همکاری داشته باشد.

بنا بر این گزارش، کورن در گفت‌وگو با خبرگزاری «اینترفکس» گفت که اسرائیل از همکاری با روسیه و مصر در مبارزات ضدتروریستی در صحرای سینا نیز حمایت می‌کند.

در تاریخ 31 اکتبر سال 2015 میلادی، یک هواپیمای ایرباس هوایپیمایی روسیه در مسیر شرم‌الشیخ به سن پترزبورگ بر اثر انفجار در داخل هواپیما سقوط کرده و در این حادثه 224 نفر از سرنشینان این هواپیما کشته شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.

به دنبال این حادثه، روسیه تمامی پروازهای خود به مصر را به حالت تعلیق درآورده بود تا اینکه در تاریخ 4 ژانویه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه فرمان ازسرگیری عادی پروازها میان روسیه و مصر را امضا کرد.

سفیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع فهرست کرملین و تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه پرداخت اما صرفا گفت: «اسرائیل فهرست کرملین را که در آمریکا منتشر شده به دقت بررسی می‌کند».

قانون کاتسا (قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها) در تاریخ 29 ژانویه (9 بهمن‌ماه) رسما اجرایی شد. این قانون به دولت آمریکا این اختیار را می‌دهد تا کشور سومی را به خاطر قراردادهایی که با شرکت‌های بخش نظامی روسیه به امضا می‌رسانند، تحریم کند. قانون کاتسا قانونی است که به طور خاص سه کشور روسیه، کره شمالی و ایران را مشمول تحریم می‌کند.

یک روز پس از اجرایی شدن قانون کاتسا، وزارت خزانه‌داری آمریکا، مقامات ارشد روسیه از جمله «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه و «دیمیتری مدودوف» نخست‌وزیر روسیه را در فهرستی قرار داد که به صورت بالقوه می‌تواند راه را برای تحریم آن‌ها باز کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری روس اسپوتنیک، وزارت خزانه داری آمریکا فهرستی را منتشر کرد که متشکل از 114 سیاستمدار و 96 تاجر روس بود که ممکن است با تحریم‌های آمریکا روبرو باشند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده که انتشار این فهرست به معنی قرار گرفتن نام این افراد در فهرست تحریم نیست، اما رسانه‌های روسیه نوشته‌اند نفرات مندرج در این فهرست ممکن است در آینده مشمول تحریم‌های جدید شوند.

این اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا، واکنش تند مقامات روسیه را به دنبال داشت تا جایی که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در مقام عالیترین مقام این کشور با اشاره به بی‌تفاوتی مسکو به اقدامات خصمانه واشنگتن و ادامه راه خود با وجود اینگونه اقدامات گفت: «واق واق سگ‌ها کاروان را متوقف نمی‌کند.»

نظرات بینندگان