arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

سیداحمد خاتمی: هرگز به آرزوی خود برای همه‌پرسی عمومی نخواهید رسید / می خواهند سفره اسلام و ولایت‌فقیه را با رفراندوم جمع کنند / 15 نفر از سران ضدانقلاب از سخنان روحانی تجلیل کردند

سخنان اخیر رئیس‌جمهور برای بدخواهان انقلاب آن‌قدر شیرین بود که تبدیل به تیتر اول بی‌بی‌سی فارسی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سیداحمد خاتمی: هرگز به آرزوی خود برای همه‌پرسی عمومی نخواهید رسید؛ می خواهند ولایت‌فقیه را با رفراندوم جمع کنند / 15 نفر از سران ضدانقلاب از سخنان روحانی تجلیل کردند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن بدخواهان انقلاب را که می‌خواستند آن را به ضد خودش تبدیل کنند ناامید کرد گفت: سخنان اخیر رئیس‌جمهور برای بدخواهان انقلاب آن‌قدر شیرین بود که تبدیل به تیتر اول بی‌بی‌سی فارسی شد.

به گزارش «انتخاب»؛ حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی اظهار داشت: راهپیمایی‌ها و حضور مبارک مردم در طول چهل سال گذشته به یاری خداوند، پیوسته همراه با برکات فراوان و خنثی کردن توطئه‌های دشمن بوده است.

خاتمی، راهپیمایی امسال را یک راهپیمایی بسیار عظیم و باشکوه توصیف کرد و افزود: این راهپیمایی، بدخواهان انقلاب را که می‌خواستند 22 بهمن امسال به ضد خود تبدیل شود را ناامید کرد و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، راهپیمایی امسال تماشایی شد و مردم پرشورتر از هرسال دیگر به صحنه آمدند.

وی که با فارس گفتگو می کرد، خاطرنشان کرد: این حضور گسترده مردم، دشمنان را از توطئه‌های خود مأیوس کرد و هر گامی که مردم برداشتند، مصداق عمل صالح بود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مسئولان باید قدر این پدیده بی‌نظیر را بدانند، اظهار داشت: با توجه به این فرمایش رهبری، بنده می‌خواهم بر این نکته تأکید کنم که ازجمله ابعاد قدر دانستن این حضور مردمی، توجه مسئولان به اظهارنظرهای خودشان است.

خاتمی یادآور شد: بنده به‌عنوان خطیبی که در استان‌های مختلفی سخنران مراسم 22 بهمن بوده‌ام معتقدم سخنان در این راهپیمایی باید وحدت‌آفرین بوده و از اظهارات دشمن‌شادکن پرهیز کرد، ازاین‌رو به سهم خودم اظهارنظر سخنران مراسم تهران را در این موقعیت مناسب ندیدم و مطرح کردن اصل 59 قانون اساسی را مصداق قدردانی از مردم نمی‌دانم.

وی  در همین زمینه ادامه داد: سخنان رئیس‌جمهور دراین‌باره به حدی برای بدخواهان انقلاب شیرین بود که تبدیل به تیتر اول شبکه تلویزیونی سلطنتی انگلیس بی‌بی‌سی فارسی شد و آن‌ها نوشتند که رئیس‌جمهور ایران همه‌پرسی را راه خروج از بن‌بست سیاسی می‌داند.

وی گفت: در پی این اظهارنظر حدود 15 نفر از سران ضدانقلاب نشان‌دار که به دنبال براندازی نظام هستند از این سخنان تجلیل کردند، لذا در روز وحدت ملت نباید چنین سخنانی گفته می‌شد که دشمن از آن بهره‌برداری کند.

خاتمی با تأکید بر اینکه اصل 59 قانون اساسی و همه‌پرسی برای جایی است که راهکار قانونی وجود نداشته باشد و زمانی که راهکار قانونی است همه باید ملزم به آن باشند، گفت: امیدوارم رئیس‌جمهور سخنان خود را اصلاح و دشمنان را مأیوس کند، چراکه روشن است این سخنان در مسیر وحدت نیست.

وی گفت: بنده به شبکه‌ دولتی ضد اسلامی، ضد ایرانی و به ضدانقلاب فراری که دلخوش به برخی اظهارنظرها شده‌اند می‌گویم که آن‌ها هرگز به آرزوی خود برای رفراندوم و همه‌پرسی عمومی نخواهند رسید.

وی بابیان اینکه این جریان می‌خواهد سفره اسلام، ولایت‌فقیه را با رفراندوم جمع کند، به اصل 177 قانون اساسی اشاره کرد و افزود: رؤیای ضدانقلاب در این زمینه هیچ‌گاه محقق نخواهد شد و اسلام و اهل‌بیت در این کشور ماندنی است.

خاتمی روز 22 بهمن را روز وحدت ملت و حضور همه سلایق در این راهپیمایی دانست و متذکر شد: نکته مهم این است که در حدود چهل سال گذشته، انقلاب اسلامی کسی را از قطار خود پیاده نکرده و کسانی که جامانده‌اند، خودشان نتوانسته‌اند آرمان‌های انقلاب را تحمل کنند و کنار کشیده‌اند.

نظرات بینندگان