arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۱ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰

ویژگی های خاص هواپیمای سوخو 24 ایران

وي با بيان اين كه امروز متخصصان متعهد ايراني توانسته‌اند به دانش طراحي و ساخت هواپيماهاي جنگي دست يابند، اظهار داشت: در اين راستا، امروز توانسته‌ايم از صفر تا 100 هواپيماهاي جنگي صاعقه را كه از جمله هواپيماهاي نسل چهارم است در كشور توليد كنيم و اين هواپيما در رزمايش بزرگ فدائيان حريم ولايت حضوري موثر داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امير خلبان 'عبدالله كاشاني فرد' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دفاعي ايرنا، هفته دفاع مقدس را به ملت ايران و فرمانده معظم كل قوا تبريك گفت و ياد و خاطره جانفشاني هاي رزمندگان اسلام در هشت سال مقاومت و پايداري را گرامي داشت.

وي با بيان اين كه امروز متخصصان متعهد ايراني توانسته‌اند به دانش طراحي و ساخت هواپيماهاي جنگي دست يابند، اظهار داشت: در اين راستا، امروز توانسته‌ايم از صفر تا 100 هواپيماهاي جنگي صاعقه را كه از جمله هواپيماهاي نسل چهارم است در كشور توليد كنيم و اين هواپيما در رزمايش بزرگ فدائيان حريم ولايت حضوري موثر داشت.

معاون طرح و برنامه نيروي هوايي ارتش افزود: هواپيماي جنگي صاعقه در اين رزمايش توانست با موفقيت در مراحل تمريني و اصلي عمليات با استفاده از انواع مهمات سبك و سنگين، مشقي، جنگي و همچنين هوشمند نقطه زن، اهداف تعيين شده را با موفقيت منهدم كند.

وي با بيان اين‌كه در مراحل بعدي پيش‌بيني‌هاي خوبي براي ارتقاي سامانه‌هاي مختلف هواپيماي بومي صاعقه شده است گفت: با برخورداري از هواپيماي صاعقه كه از نوع هواپيماهاي جنگنده سبك و مقرون به صرفه است، ديگر گرفتار تامين سلاح و قطعات آن نخواهيم بود.

امير سرتيپ كاشاني‌فرد افزود: از ويژگي‌هاي هواپيماي صاعقه، سبك بودن و نياز به تعداد نفرات كمتر براي آماده‌سازي و نياز به حداقل زمان لازم براي شروع پرواز است.

معاون طرح و برنامه نيروي هوايي ارتش خاطرنشان كرد: هواپيماي جنگنده صاعقه مي تواند بخوبي در رهگيري هوايي و شناسايي تهديدهاي هوايي شركت كند و قابليت اجراي عمليات تاكتيكي را دارد.
به گفته اين مقام نظامي، هواپيماي بومي صاعقه كه در حال توليد انبوه در كشور است، از قابليت استفاده از موشك هاي راداري، حرارتي و سامانه تيراندازي برخوردار است.

** هواپيماي جنگنده بمب افكن اف4 


اميرسرتيپ كاشاني‌فرد در ادامه با اشاره به جايگاه هواپيماهاي جنگنده بمب افكن اف4 در نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: اين جنگنده يك هواپيماي چندمنظوره است كه قابليت پرواز در تمامي شرايط جوي و انجام عمليات را دارد. 


معاون طرح و برنامه نيروي هوايي ارتش افزود: هواپيماي اف 4 از قابليت حمل انواع موشكهاي حرارتي، ليزري، راداري و تلويزيوني با سطح حجم تسليحاتي سبك تا سنگين برخوردار است. 


وي حضور هواپيماي اف 4 در رزمايش اخير فدائيان حريم ولايت 3 را نيز چشمگير خواند و خاطرنشان كرد: هواپيماي اف 4 در اين رزمايش به صورت دسته اي عمليات هاي مختلف رهگيري، تيراندازي، حمل انواع بمب هاي با وزن‌ مختلف و شناسايي اهداف و بمباران آنها را با موفقيت انجام داد. 


امير سرتيپ كاشاني فرد اظهارداشت: از ويژگي‌هاي منحصربه فرد هواپيماي جنگنده بمب افكن اف 4، سوخت‌گيري در شب است كه رده پروازي اين نوع هواپيما را از يك هزار و 500 كيلومتر به بالا افزايش مي دهد. 


وي در ادامه از عمليات 'اچ 3' توسط جنگنده بمب‌افكن‌هاي اف 4 به عنوان نمونه اي از افزايش مدت زمان پروازي براي اين نوع هواپيما ياد كرد كه در دوران هشت ساله دفاع مقدس و در عمق خاك عراق و با انجام دو مرحله سوخت‌گيري در آسمان انجام شد. 


اين مقام نظامي يادآور شد: سامانه‌هاي موشك هاي ليزري هواپيماي جنگنده بمب افكن اف 4 توسط متخصصان توانمند نيروي هوايي ارتش راه اندازي شده است كه در عمليات تاكتيكي اين نيرو تمرين مي شود و در صورت نياز و با توجه به نوع تهديدات دشمن مي توانيم از اين سامانه‌ها براي دفاع از كشور بهره گيريم.

** جايگاه هواپيماهاي جنگنده سوخو 24 در نيروي هوايي ارتش

معاون طرح و برنامه نيروي هوايي ارتش همچنين گفت: جنگنده بمب افكن سوخو 24 از ديگر هواپيماهاي راهبردي است كه به عنوان يكي از تجهيزات سازماني نيروي هوايي مورد بهره برداري قرار گرفته است.
امير سرتيپ كاشاني فرد افزود: از ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين نوع هواپيما آن است كه در صورت روشن بودن رادار دشمن در منطقه و به دليل توانايي حمل موشك هاي ليزري قادر است كه هرگونه فركانس موشكي دشمن را شناسايي و با متمركز شدن بر روي مراكز راداري و هواپيماهاي دشمن، به طور اتوماتيك اين مراكز و هواپيماها را به طور صددرصد منهدم كند.

معاون طرح و برنامه نيروي هوايي ارتش با بيان اينكه اين نوع هواپيماها از توانمندي‌هاي بيشتري برخوردار است، گفت: اين نيرو در حال ارتقاي توانمندي‌هاي ديگر اين هواپيما و رساندن آن به جايگاه خود به عنوان يك هواپيماي راهبردي است.

امير سرتيپ كاشاني فرد افزود: از قابليت‌هاي ويژه اين هواپيما كه مشابه هواپيماهاي جنگنده بمب افكن اف111 آمريكا است، پرواز اتوماتيك در ارتفاع پست و مصون ماندن آنها از ديد رادارهاست.

معاون طرح وبرنامه نيروي هوايي ارتش تصريح كرد:از ديگر توانمندي‌هاي اين هواپيما در جنگ الكترونيك پيشرفته است كه توسط متخصصان اين نيرو ايجاد شده و مي تواند كارآيي‌هاي بالايي در انجام ماموريت‌ها داشته باشد.

وي گفت: هواپيماي سوخو 24 توانايي از كار انداختن تمامي رادارها و موشكهاي دشمن در منطقه را دارد و مي تواند به عنوان هواپيماي پيشرو، سامانه جنگ الكترونيك را به كار گيرد و هواپيماهاي ديگر به دنبال آن براي بمباران اهداف دشمن وارد عمل شوند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
3
0
آخه نه اینکه صنایع خودرو سازیشون دارای انواع ستاره های ایمنیه بایدم هواپیما بسازند البته فرقش اینه که دیگه تلفات جاده ای نداره تلفات هوای داره
نظرات بینندگان