arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۳ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
شیائومی 2مهره جدید وارد کارزار فناوری کرد

جنگ برندهای موبایلی با ورود redmi note 5 و redmi note 5pro جدی تر شد

 شرکت شیائومی از 2  فبلت 5 Redmi Not   و5pro رونمایی کرد . این محصولات به سبب حاشیه های باریک خود، مورد توجه واقع شده اند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 شرکت شیائومی از 2  فبلت 5 Redmi Not   و  pro   رونمایی کرد . این محصولات به سبب حاشیه های باریک خود، مورد توجه واقع شده اند .

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از اندروید سنترال ، شیائومی، به صورت رسمی از 2 محصول جدید خود یعنی redmi note 5  و pro     رونمایی کرد . این 2 محصول در جریان یک رویداد خبری در هند رونمایی شدند .

اما بد نیست نگاهی داشته باشیم به مشخصات این محصولات :

نسخه  pro  به دوربین دوگانه در پنل پشتی مجهز است؛ این طراحی بی شباهت به گوشی های اپل به ویژه iphone10   نیست . ردمی نوت 5   دارای  دوربین 12 مگاپیکسلی با لنز F2.2 و از دوربین سلفی5 مگاپیکسلی با فلاش LED برخوردار است . redmenot 5 pro  به دوربین دوگانه  12 ,  5 مگاپیکسلی مجهز شده است.

 این مدل ها ،  دارای نمایشگری 5.99 اینچی با نسبت تصویر 18 به 9  و رزولوشن Full HD+  هستند . تنها تفاوت مدل pro  با مدل عادی در  پردازنده است . چرا که برای مدل  pro  از پردازنده جدید اسنپدراگون ۶۳۶ کوالکام با هشت هشته پردازشی استفاده شده است

از دیگر تفاوت های این مدل ها می توان به این مضووع اشاره کرد که مدل pro  در دو نسخه با 4 یا 6 گیگابایت رم عرضه خواهد شد؛ هر دو نسخه، 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه می‌دهند. اما  redminote5  تنها با 3  یا 4 گیگابایت رم ارائه می‎شود و فضای ذخیره‌سازی این نسخه‌ها، به ترتیب 32 ,  64 گیگابایت است.

افزون بر این ها  redmi not5  برای رندر محتوای گرافیکی، اسنپدراگون 636  از واحد پردازشگر گرافیکی آدرنو 509  استفاده می‌کند. مدل استاندارد نیز به تراشه قدیمی‌تر اسنپدراگون 625  کوالکام با هشت هسته پردازشی از نوع Cortex A53 مجهز شده است.

در مقابل، ؛ همان‌طور که گفته شد، چینش دوربین‌ها به صورت عمودی است. سنسور ۵ مگاپیکسلی برای ثبت جزئیات مربوط به عمق تصاویر درنظر گرفته شده است و بدین شکل، عکاسی با افکت بوکه امکان‌پذیر خواهد بود. ضمن اینکه فبلت مذکور به یک دوربین سلفی خیره‌کننده ۲۰ مگاپیکسلی مجهز شده است که فلاش LED دارد. شیائومی مدعی است دوربین سلفی، می‌تواند فرآیند احراز هویت کاربران را ساده‌تر کند زیرا چهره کاربران را به منظور آنلاک کردن دستگاه تشخیص می‎دهد. همچنین حسگر اثرانگشت در پنل پشتی جای گرفته است و می‌توانید از سنسور اثرانگشت برای ورود به گوشی کمک بگیرید.

این گوشی ها در رنگ‌های مشکی، طلایی، رز گلد و آبی وارد بازار خواهند شد.

 

نظرات بینندگان