arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
ژاپن دروازه تمدن تکنولوژی خواهد شد

10 سال تا همه گیر شدن آواتارها

 طی  10 سال آتی ،آواتارها به جای انسان ها در سطح شهرها تردد خواهند کرد . آواتارهایی که قرار است نقش شهروندانی نمونه را ایفا کنند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 طی  10 سال آتی ،آواتارها به جای انسان ها در سطح شهرها تردد خواهند کرد . آواتارهایی که قرار است نقش شهروندانی نمونه را ایفا کنند .

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از فوربس ، ژاپن یکی از کشورهای آسیایی است که قصد دارد جهان تکنولوژیک را به صورت فشرده در خود به نمایش بگذارد .

شاید برای بسیاری از ما دیدن آواتارها ، روبات ها و  یا روبات های انسان نما چندان عجیب نباشد . اما موضوع وقتی جالب می شود که بدانیم ژاپن قصد دارد به زودی ، کشورش را پایتخت میزبانی از آواتارها کند .

درواقع آزمایشگاه روباتیک تاچی در دانشگاه توکیو ، محلی است که قرار است ، پلتفرم های هوشمند ژاپنی ها را توسعه داده و میزبانی کند. وجه تمایز این روبات ها با روبات هایی که در دیگر کشورها تولید می شوند چیست ؟

ژاپن برنامه ای جدی برای میزبانی از آواتارهای هوشمند دارد . درواقع مهندسان و پژوهشگران این آزمایشگاه در تلاشند تا صفحه کنترل هوشمندی را طراحی کنند تا از طریق آن کاربر آواتارهای الکترونیک خود را در سطح شهر حرکت دهد .

این موضوع امکان کنترل از راه دور آواتارها را هم فراهم می کند . اگر اهل فیلم دیدن باشید حتما فیلم آوتار را دیده اید . بنابراین بهتر متوجه اهداف این پژوهشکده ژاپنی می شوید و درک می کنید این روش تا چه میزان شگفت انگیز است .

روش رسیدن به این ایده از مسیر مهندسی ژنتیک  همراه با اصلاحات نرم افزاری می گذرد. در این روش نه تنها افراد به آواتارها ، قدرت می بخشند بلکه قدرت های خود را از طریق آواتارها ارتقا می دهند .

ژاپن در تلاش است تا از علم  روباتیک تا توسعه فضایی را پیشرفت دهد . از سال 2016 نیز شرکت های سرمایه گذاری در ژاپن مبلغ زیادی را در  سه حوزه کلیدی تقسیم کردند: رباتیک 329 درصد، هوش مصنوعی  246 درصد، و اینترنت چیزهای دیگر (IoT) 184 درصد . درواقع ژاپن چهارمین کشوری است که در این حوزه فعالیت کرده است .

از سوی دیگر پژوهشگران مرکز فناوری توکیو  در تلاش هستند تا روباتی را طراحی کنند ، که از طریق آن سن افراد را کاهش دهند .

این روش نیز مبتنی بر آواتار ها است .یعنی کاربر با پوشیدن یک نمایشگر  واقعیت مجازی (HMD) و دستکش مخصوص وارد دنیای روباتیک شده و از طریق تکنولوژی وضعیت خود را بهبود می بخشد . این درست مثل این است که وارد یک بدن جدید شده باشید .

ژاپن قصد دارد طی 10 سال آتی به توسعه فناوری هایی بپردازد ، که می تواند در سطح جهان بی سابقه ارزیابی شود .

نظرات بینندگان