arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۸ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

صنعت قطعه سازی با انتقال دانش فني احيا مي شود

قطعه سازان داخلی برای ارتقای تکنولوژی و کیفیت قطعات تولیدی نیازمند سرمایه‌گذاری جدید به ویژه در حوزه ماشین آلات هستند که البته این شرکت‌ها از منابع مالی لازم برای این کار برخوردار نیستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: راههای پیشرفت صنعت قطعه سازی، به روز کردن فناوری ها و حضور در بازارهای بین المللی است که با انجام همکاری های مشترک با برندها و شرکت های معتبر خارجی این مسیر کوتاهتر خواهد شد.     

 به گزارش ايكو پرس ، سيدمرتضي مرتضوي ، رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو درحاشيه پنجمين همايش بين المللي صنعت خودروي ايران با بيان اين مطلب افزود : قطعه سازان داخلی برای ارتقای تکنولوژی و کیفیت قطعات تولیدی نیازمند سرمایه‌گذاری جدید به ویژه در حوزه ماشین آلات هستند که البته این شرکت‌ها از منابع مالی لازم برای این کار برخوردار نیستند.

وی تصريح كرد: بنابراین باید یا از طریق مشارکت با قطعه سازان مطرح بین‌المللی یا از طریق سیستم بانکی، منابع مالی لازم برای نوسازی خطوط تولید و ارتقای تکنولوژی قطعه سازان داخل تامین شود. به عبارت بهتر صنعت قطه سازي با انتقال دانش فني احيا مي شود.

رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودروتاكيدكرد :‌ نگاهی به وضعیت قطعه سازی در ترکیه و مطالعه رشد صنعت خودرو و قطعه سازی آن، حاکی از تدوین قوانین مناسب و اعطای مشوق های دولتی است که طی آن قطعه سازان نیز با همکاری با برندهای بزرگ و صاحب نام جهانی و پیوستن (انجام کار مشترک) با آنها به رشد و توسعه دست یافته اند.