arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۹ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

وزیر خارجه انگلیس: توقف برگزیت اشتباهی فاجعه‌آمیز خواهد بود

بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه در سخنانی در اندیشکده پالیسی اکس چینج خطاب به طرفداران ماندن در اتحادیه اروپا هشدار داد که توقف روند برگزیت اشتباهی فاجعه‌آمیز خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه در سخنانی در اندیشکده پالیسی اکس چینج خطاب به طرفداران ماندن در اتحادیه اروپا هشدار داد که توقف روند برگزیت اشتباهی فاجعه‌آمیز خواهد بود.

به گزارش ایرنا، جانسون اظهار داشت به‌رغم گذشت نزدیک به دو سال از رأی مردم کشورش به خروج از اتحادیه اروپا گروهی همچنان خواهان توقف برگزیت هستند که چنین اتفاقی نباید رخ دهد.
وزیر امور خارجه انگلیس، گفتمان مخالفان برگزیت را در سه محور 'انگلسان در چارچوب اتحادیه اروپا محافظت می‌شود' ، 'خروج از اتحادیه اروپا به لحاظ اقتصادی به انگلستان آسیب می‌زند' و 'رأی به خروج از اتحادیه اروپا رأی به بیگانه هراسی بود' خلاصه و تصریح کرد که طرفداران برگزیت نباید این نگرانی‌ها را نادیده گرفته و به کسب نتیجه پیروزی در همه‌پرسی اکتفا کنند.
وی با بیان اینکه انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا از انزوای ناشی از محدودیت‌های قانونی اتحادیه اروپا آزاد می‌شود، یادآور شد که رأی مردم به خروج از اتحادیه اروپا نماد تمایل افکار عمومی به «حکومت مردم از سوی مردم و برای مردم» است.
جانسون افزود: پس از خروج از اتحادیه اروپا، قادر خواهیم بود تا کنترل مرزهایمان را به دست بگیریم؛ نه به دلیل اینکه من با مهاجرت مخالف هستم اما احتیاج داریم افراد بااستعداد به انگلیس سفرکرده و در این کشور زندگی کنند.
وی در همین حال باز بودن مرزهای کشور به روی افراد غیرمتخصص در طول 20 سال گذشته را راهبردی غلط خواند و اظهار داشت که این مساله بازار کسب ‌و کار و اقتصاد کشور را با مشکل مواجه کرده است.
وزیر امور خارجه انگلیس همچنین با برگزاری مجدد همه‌پرسی برگزیت مخالفت کرد و اظهار داشت که برآیند این مساله به کشور آسیب می‌زند.
وی یکی از وظایف دولت را ارتباط با گروه‌های مخالفت برگزیت و برطرف کردن نگرانی آن‌ها توصیف کرد.
در پی رأی اکثر مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در ژوئن سال 2016 میلادی، این کشور در ماه مارس سال آینده (2019) به‌طور رسمی از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.
مرحله اول مذاکرات برگزیت دسامبر گذشته به پایان رسید و بر اساس برنامه اعلام‌شده دومین مرحله مذاکرات نیز باید تا پاییز سال جاری میلادی به پایان برسد تا اتحادیه اروپا فرصت کافی داشته باشد مفاد توافق شده را به تایید پارلمان اروپا برساند.

نظرات بینندگان