arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

عکس جنجالی عادل الجبیر با نایب رئیس کنگره جهانی یهود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا نوشت: انتشار عکس «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان با «مارک اشنایر» خاخام یهودی و نایب رئیس کنگره جهانی یهود ، موجی از اعتراض میان کاربران سعودی در توئیتر ایجاد کرد.

کاربران سعودی تلاش دولت کشورشان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به ویژه ابراز رضایت جبیر از عکس گرفتن در کنار اشنایر، را محکوم کردند.

حساب کاربری « نحو الحریه» (به سوی آزادی) با انتشار عکس این دو نوشت ؛ توطئه علیه قدس همچنان ادامه دارد .

«منال» یکی دیگر از کاربران می نویسد ؛ لبخند جبیر نشان دهنده رضایت کامل و اعتقاد او به یهودیان اشغالگر است . عادل جبیر یک فرد عادی نیست او وزیر خارجه یک کشور بزرگ اسلامی در خاورمیانه است .

کاربر دیگری با عنوان «أبو زین» اینگونه نوشت ؛ بعد از 100 سال اگر نسل های بعدی این عکس را ببینند فقط باید گفت شرم و شرمساری.

مریم دیگر کاربر سعودی می نویسد ؛ شرمنده نیستید ؟ چگونه ارزش های خود را به این سرعت فروختید.

عربستان طی سال های اخیر به ویژه بعد از آنکه «محمد بن سلمان» به ولیعهدی رسید برای بهبود روابط با رژیم صهیونیستی برنامه ریزی گسترده ای کرده است .

خبرگزاری فرانسه اکتبر گذشته به نقل از منابع خبری رژیم صهیونیستی از سفر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به فلسطین اشغالی و ملاقات سری با برخی مقام های بلند پایه رژیم اشغالگر قدس خبر داد.

بر اساس این گزارش ، در ماههای اخیر نیز ارتباط اقتصادی بین عربستان و رژیم صهیونیستی برقرار شده است به نحوی که برخی بازرگانان و مسئولین سابق سعودی با مقامات این رژیم دیدار کرده اند.

اوایل ماه جاری« محمد بن عبدالکریم العیسی» رئیس مرکز رابطه العالم الاسلامی که توسط عربستان هدایت می شود در نامه ای به رئیس موزه یادبود قربانیان هولوکاست در آمریکا، نوشت: این حادثه بشریت را عمیقا تکان داد و منجر به جنایاتی شد که هیچ فرد منصف و عادلی نمی تواند آن را انکار کند یا نادیده بگیرد.

سیاست های کنونی بن سلمان در شرایط کنونی بر مبنای دوری و یا نزدیکی به عربستان و اسرائیل معنا پیدا می کند. در واقع در هر تصمیم و اقدامی از سوی دولت عربستان باید متغیر آمریکا و اسرائیل را لحاظ کرد. اعلام حمایت عربستان از هولوکاست نیز در واقع اقدامی در راستای کسب حمایت آمریکا و اسرائیل در مسیر پادشاهی بن سلمان است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان