arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

روحانی عازم هند شد

رییس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی نخست وزیر هند به همراه هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی عازم این کشور شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی نخست وزیر هند به همراه هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی عازم این کشور شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز - پنج شنبه- با بدرقه رسمی اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل سفر خود به هند را آغاز کرد.
محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهوری، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ، بیژن زنگنه وزیر نفت، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری، دکتر روحانی را در این سفر سه روزه همراهی می کنند.
روحانی در این سفر که برای تحکیم روابط دو جانبه و در پاسخ به سفر سال گذشته 'ناراندا مودی' به تهران انجام می شود، ابتدا وارد حیدر آباد درایالت تلنگانای هند می شود.
دیدار با علمای مسلمان حیدر آباد و جنوب هند، بازدید از مراکز فرهنگی و مذهبی و همچنین دیدار با ایرانیان و دانشجویان مقیم از مهم ترین برنامه های رییس جمهوری در حیدر آباد است.
مراسم استقبال رسمی و مشترک دکتر روحانی با حضور رییس جمهوری و نخست وزیر هند صبح شنبه در دهلی نو برگزار می شود و پس از مذاکرات مشترک هیات های عالیرتبه دو کشور، اسناد و تفاهم نامه های متعدد همکاری در حضور مقامات ارشد ایران و هند مبادله می شود.
همچنین رییس جمهوری اسلامی ایران ضمن شرکت در برنامه های فرهنگی و دیدارهای جانبی، در جمع نخبگان و اندیشمندان هندی سخنرانی می کند.
در این سفر همچنین تجار و بازرگانان بخش خصوصی دو کشور نشست مشترکی را برای بررسی ظرفیت ها و فرصت های همکاری و توسعه روابط تجاری برگزار می کنند.

نظرات بینندگان