arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۷۲۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
پاشنه آشیل شرکت های ژاپنی امنیت سایبری است

چرا ژاپن بهشت هکرهاست؟ / اشتباه ژاپنی‌ها که در غرب، عکس آن رایج است

بسیاری از شرکت های معتبر ژاپن از ابزارهای الکترونیک برای توسعه و ارتقای سطح کیفی خود استفاده می کنند . در این میان به نظر می رسد امنیت این شرکت ها چندان قابل توجه نیست .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

بسیاری از شرکت های معتبر ژاپن از ابزارهای الکترونیک برای توسعه و ارتقای سطح کیفی خود استفاده می کنند . در این میان به نظر می رسد امنیت این شرکت ها چندان قابل توجه نیست .

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از فوربس ، مهندسان حوزه آی تی  ژاپنی اغلب  شرکت های خود را از نقاط ضعف امنیتی آگاه می کنند. اما چرا ژاپن تا این حد در معرض خطرهای نفوذ اطلاعاتی است ؟

طی ماه گذشته هکرها بیش از 500 میلیون دلار را  از یکی از بزرگترین مبادلات رمزنگاری در ژاپن، سرقت کردند. این در حالی است که ژاپن همواره یک هدف نرم افزاری برای جرایم اینترنتی بوده و هنوز هم هست . مشکلات امنیتی سیستماتیک عمیقا در فرهنگ تجاری ژاپن  آمیخته شده است.

طی سال های گذشته، سیستم های فناوری اطلاعات ژاپن عمدتا به دلیل ترکیبی منحصر به فرد از سیستم های انعطاف پذیری زبان و سیستم  معروف بودند . موضوعی که اتفاقا رسوخ امینتی را ساده تر می کند .

شرکت های  ژاپنی رابطه عجیبی با امنیت کامپیوترهای خود  دارند. از یک سو، شرکت ها برای امنیت سخت افزار، مشاوره، و حسابرسی های  خود هزینه های بالایی را پرداخت می کنند. از سوی دیگر، امنیت عملی این شرکت ها اغلب نادیده گرفته می شود.

از صدها شرکت ژاپنی تنها تعداد معدودی دارای مسئول مستقیم کنترل امنیت و فناوری هستند . بخشی ازاین مشکل ناشی از ماهیت سلسله مراتبی جامعه ژاپن است که در آن تجربه مدیریت بالاتر از تخصص دامنه ارزیابی می شود، همراه با این واقعیت که دامنه امنیت کامپیوتر به سرعت در حال تغییر است.

آتوشی شیمازو ، مدیر عامل یک شرکت  ژاپنی مسئول  راه اندازی امنیت در ژاپن، توضیح می دهد: "اکثر مدیران CIO ژاپن در آستانه  50 سالگی هستند، اما این موضوع در غرب دقیقا برعکس است .

جوانان و افرادی که مرتب دوره های امنیتی جدید را مرور می کنند ، مسئول تامین امنیت  و مدیریت پروژه های فناوری هستند . بسیاری از کسب و کارهای ژاپنی امور فناوری محور خود را برون سپاری می کنند ، که این هم اشتباه است .

این وضعیت منجر به عدم رعایت مقررات می شود که به شدت خطرناک است .بسیاری از شرکت های ژاپنی به طور غیرمستقیم با مشکلات امنیتی جدید مواجه  هستند . بدون آن که حتی از آن آگاه باشند .

شاید اگر منصفانه نگاه کنیم بخشی از مشکل به تلاش ژاپن برای عقب نماندن از غافله تجارت جهانی باز می گردد . تلاش برای پویایی به پاشنه آشیلی برای ضعف پذیری تبدیل شده است .بسیاری از سرمایه گذاران ژاپنی به شدت نتیجه گرا هستند و در نتیجه سرعت و دقت را فدای کمیت می کنند .

در نتیجه شرکت های ژاپنی اغلب چوب شتاب جریان تجاری را خورده و در معرض آسیب پذیری قرار می گیرند .

نظرات بینندگان