arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۶

صدراعظم نوری: اقدامات شهردار شجاعانه و قابل دفاع است/ جوسازی‌ها نشان می‌دهد علیه رانت عمل کرده‌ایم

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران شایعاتی مبنی بر عبور از شهردار را سازماندهی شده دانست و گفت: شهردار تهران به عنوان یک فرد اصلاح طلب اقدامات موثر و قابل دفاعی انجام داده و شورا او را حمایت می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران شایعاتی مبنی بر عبور از شهردار را سازماندهی شده دانست و گفت: شهردار تهران به عنوان یک فرد اصلاح طلب اقدامات موثر و قابل دفاعی انجام داده و شورا او را حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، گفت: اداره امورکلان شهر تهران نیازبه خانه تکانی اساسی دارد و این مهم با استقرار مدیریت کارآمد و حرفه ای شهری اعم از شهرداری و شورای شهرتهران آغاز شده است.

وی افزود: شورای پنجم شفاف سازی و مبارزه با رانت نهادینه ای که در شهرداری تهران وجود دارد و در مدیریت شهری گذشته توسعه یافته را رویکرد خود قرار داده و با این رویکرد، طبیعی است با اقداماتی که شورای شهر در راستای مبارزه با این رویه ها انجام داده و با رویکرد راهبردی شهردار تهران به عنوان فردی که نماینده تفکر مبارزه با رانت است، مخالفت ها و مقاومت هایی صورت گیرد و واکنش‌هایی از سوی کسانی که منافعشان به خطر افتاده و طی سال‌ها با کدر بودن موضوعات شهری به منافعی دست پیدا کرده اند، صورت گیرد.

صدراعظم نوری ادامه داد: افرادی که در عدم شفافیت توانستند به جایگاهی برسند و با روی کار آمدن مدیریت جدید شهر تهران و شورای شهر پنجم، دچار محدودیت شدیدی شده اند، یقینا تلاش می کنند اقدامات موثر و مثبت این جریان را کمرنگ جلوه دهند و شایعه ناکارآمدی شهردار تهران را بهانه ای برای اختلاف میان شورا و شهرداری و یاس مردم بیان کنند.

رییس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: همه این جو سازی‌ها نشان می‌دهد اقداماتی که شهردار تهران با حمایت شورای شهر انجام داده اقدامات موثری بوده است و در راستای اهداف شورا که مبارزه با رانت گسترده، شفاف سازی، اجتناب از شهر فروشی و جلوگیری از هر اقدامی که به جای منافع عمومی به منافع فردی و گروهی بیانجامد، عمل کرده است.

صدراعظم نوری ارائه خدمات بهتر، بیشتر و با کیفیت توسط شهرداری و شورای شهر را راه مبارزه با این جریان سازماندهی شده دانست و گفت: برخی افراد وابسته به این باند هر زمانی با بهانه ای موضوعی را مطرح می‌کنند و شایعاتی را می‌سازند تا مدیریت شهری را منفعل و سرگرم امور فرعی کنند، اما به لطف خدا و همراهی مردم اقدامات موثر و راهبردی شورای شهر و شهرداری به صورت هماهنگ ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم یک شورای همگرا و هماهنگ است، عنوان کرد: در این دوره اختلاف نظر و اختلاف سلیقه دیده می‌شود، اما با نگاه راهبردیِ اعضاء که تامین منافع ملی و رعایت حقوق شهروندان مبنای تصمیم سازی هاست، در عمل هماهنگی وجود دارد و چشم انداز برنامه‌ها و اقدامات بسیار روشن و امیدبخش پیش رو دارد.

رییس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: شهردار تهران منتخب شورا است، بنابراین به عنوان یک مدیر راهبردی که تجارب فراوانی دارد، شجاعانه و در عین حال مدبرانه رفتار می‌کند و تاکنون اقدامات موثر و قابل دفاعی داشته است. در نتیجه شورای شهر از عملکرد شهردار تهران حمایت می‌کند.

صدراعظم نوری با تاکید بر اینکه مدیریت شهری جدید تمام تلاش خود را برای شفاف سازی و مبارزه با رانت گسترده در راستای اقدامات موثر برای مردم تهران و حل معضلات شهر تهران انجام خواهد داد، گفت: مدیریت شهری جدید با رفتار حرفه ای زمینه شایسته سالاری رافراهم کرده است و شهرداری به عنوان یک سازمان حرفه ای با بهره مندی از دانش و تجربه مدیریت شهری در جهت حکمرانی خوب که الزامات آن شفاف سازی، مشارکت مردم، قانون گرایی، مبارزه با رانت وفساد و تحقق شایسته سالاری است به پیش می رود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرنوشت، صدراعظم نوری اظهار کرد: با لطف خدا و حمایت مردم در راستای ارایه خدماتی که شهر را زنده و پویا کند و مردم را راضی و شاداب نگاه دارد از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

نظرات بینندگان