arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

رئیس جمهور اوکراین مسکو را به راه اندازی یک «جنگ جهانی»متهم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور اوکراین روسیه را به تلاش برای راه اندازی یک «جنگ جهانی» متهم کرد و از کشورهای غربی خواست تا برای مقابله با توسعه طلبی روسیه در اوکراین، فشارهای خود بر مسکو را افزایش دهند.

به گزارش رادیو لیبرتی، «پترو پوروشنکو» رئیس جمهور اوکراین روسیه را به راه اندازی یک «جنگ جهانی» متهم کرد و از کشورهای غربی خواست تا برای مقابله با توسعه طلبی روسیه در اوکراین، فشارهای خود بر مسکو را افزایش دهند.

پوروشنکو روز ۱۶اُم فوریه در یک سخنرانی آتشین و جنجالی در کنفرانس امنیتی مونیخ- که هرساله رهبران و مقامات بلندپایه جهان را گردهم می آورد- این اتهامات را علیه مسکو مطرح ساخت.

وی در این سخنرانی مدعی شد که الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ و حمایت مسکو از جدایی طلبان مسلح در شرق اوکراین در حال تبدیل شدن به یک عملیات تهاجمی گسترده علیه ارزشهای لیبرال دمکرات ِغرب است!

پوروشنکو همچنین مسکو را به حمایت از احزاب راست افراطی و چپ افراطی در سرتاسر جهان و استقرار و گسترش «صفوفی» از غولهای اینترنتی متهم ساخت و مدعی شد که هدف مسکو از این اقدامات، انتشار اطلاعات غلط به منظور پاشیدن تخمِ نفاق و اختلاف در اوکراین و کشورهای غربی است.

رئیس جمهور اوکراین از جامعه بین المللی خواست تا در صورت عدم خروج روسیه از کریمه و امتناع مسکو از پایبندی کامل به توافق صلحی که با هدف توقف جنگ میان جدایی طلبان مورد حمایت روسیه و نیروهای تحت حمایت «کی یِف» در شرق اوکراین منعقد شد، تحریمها علیه روسیه را تشدید نمایند.

پوروشنکو خطاب به مقامات و رهبران حاضر در کنفرانس امنیتی مونیخ به زبان انگلیسی گفت: «تحریمها مؤثر هستند».

گفتنی است که بن بست کنونی در عرصه سیاسی اوکراین یکی از محورهای اصلی کنفرانس امنیتی مونیخ است که از امروز، شانزدهم فوریه، به مدت سه روز برگزار می شود.

لازم به ذکر است که طبق برنامه قبلی قرار بود وزرای خارجه اوکراین و روسیه در حاشیه این کنفرانس با یکدیگر دیدار و پیرامون امکان استقرار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در شرق اوکراین بحث وگفتگو کنند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان