arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۰۳۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۲ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

خیز رقیب اوباما در انتخابات، برای سناتوری در ایالت یوتا

میت رامنی، نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا، برای کسب کرسی سناتوری ایالت یوتا در حالی وارد رقابت‌ها شده که از ایالتش به عنوان مدلی برای دولت ملی در واشنگتن یاد کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا، برای کسب کرسی سناتوری ایالت یوتا در حالی وارد رقابت‌ها شده که از ایالتش به عنوان مدلی برای دولت ملی در واشنگتن یاد کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، میت رامنی، یکی از منتقدان جمهوری‌خواه تند و تیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکاست با این حال در سخنانش برای اعلام نامزدی سنا، مستقیما به دولت یا ترامپ اشاره‌ای نکرد. نزدیکترین اشاره این سیاستمدار آمریکایی به ترامپ این بود که ایالت "یوتا از مهاجران غیر قانونی از سراسر جهان استقبال می‌کند، در حالی که واشنگتن یک پیام اخراج برای مهاجران می‌فرستد."

رامنی جمعه در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت، اگر رئیس‌جمهوری حرفی بزند یا کاری کند که خوشایند نباشد، همچنان به روند انتقادهایش ادامه می‌دهد. او گرچه تاکید کرد بار دیگر نامزد ریاست جمهوری نخواهد شد اما نامزدی مجدد برای انتخابات سنا را در صورت پیروزی در انتخابات نوامبر رد نکرد. رامنی افزود: هنوز زود است تصمیم‌گیری کنیم اما می‌دانم که برای ماندن طولانی آمده‌ام. در سن ۷۰ سالگی شاید نتوان سه یا چهار دوره ماند، اما شاید دو دوره شش ساله ممکن شود.

میت رامنی به این سوال که آیا خواستار تایید از سوی ترامپ می‌شود یا تایید احتمالی را می‌پذیرد، توجهی نکرد و گفت کمپین او در ایالت یوتا متمرکز است. رامنی در سال ۲۰۱۲ پس از شکست مقابل باراک اوباما، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری به همراه همسرش به ایالت یوتا رفت.

او تاجر و سیاستمدار آمریکایی است که هفتادمین فرماندار ماساچوست از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ و نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۲ بود. رامنی از اولین سخنرانی بزرگش برای کسب کرسی سناتوری خواستار اقدامی برای جلوگیری از کشتارهای مرگبار و خشونت‌های مرتبط با سلاح شد. سخنان او واکنشی به تیراندازی مرگبار در دبیرستانی در فلوریدا بود که جان ۱۷ تن را گرفت.

برچسب ها: رامنی
نظرات بینندگان