arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

ساکاشویلی: اوکراین با خطر تبدیل شدن به کشوری شکست‌خورده مواجه است

رئیس‌جمهوری سابق گرجستان در مصاحبه‌ای با انتقاد از دولت اوکراین گفت که معتقد است این کشور شرق اروپا با خطر واقعی تبدیل شدن به یک کشوری شکست‌خورده مواجه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهوری سابق گرجستان در مصاحبه‌ای با انتقاد از دولت اوکراین گفت که معتقد است این کشور شرق اروپا با خطر واقعی تبدیل شدن به یک کشوری شکست‌خورده مواجه است.

به گزارش ایسنا، میخائیل ساکاشویلی، رئیس‌جمهوری سابق گرجستان به روزنامه «دی پرسه» اتریش گفت: اوکراین به دلیل منافع اقتصادی هنگفت الیگارش‌ها به یک کشور مافیایی تبدیل شده است.

او گفت: ۷۰ درصد اقتصاد اوکراین در دست هفت الیگارش است که مهم‌ترین آنها پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین و رینت احمدوف هستند که روی هم نیمی از اقتصاد را کنترل می‌کنند. نهادهای اوکراینی بسیار ضعیف هستند و دولت عملا ناکارآمد است. نیروهای شبه‌نظامی درون کشور فعالیت دارند و مورد استفاده پوروشنکو قرار می‌گیرند. نیروهای مشابهی تابع وزارت امور داخلی و احمدوف هستند.

ساکاشویلی هشدار داد، ادامه تزلزل اقتصادی صنایع در مناطق شرقی و جنوبی اوکراین، سیل خروج مردم از این کشور، احساسات جدایی‌طلبی از جمله در منطقه زاکارپاتیا در غرب اوکراین، فساد و نیز فشار ارتش روسیه این کشور را به ویرانی کامل تهدید می‌کند.

او افزود: این تهدید به فروپاشی است و بعد از آن اوکراین کشوری شکست‌خورده خواهد شد.

این سیاستمدار همچنین گفت که حتی در دوران حکومت ویکتور یانوکوویچ هم که سال ۲۰۱۴ در جریان اعتراضات مردمی عزل شد، سیستم مدیریت دولتی در حداقل میزان کارایی قرار داشت. او می‌گوید: اکنون همه چیز در آستانه سقوط است. سیستم قدیم از بین رفت اما هیچ‌کس سیستم جدیدی ایجاد نکرد. این بسیار خطرناک است.

برچسب ها: اوکراین
نظرات بینندگان