arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۱ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

سیداحمد خاتمی: انداختن مشکلات به دوش روحانیت نوعی فرافکنی است / جنجال به پا می کنند که گویی مشکلات ایجادشده به دلیل بودجه علماست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت الاسلام سید احمد خاتمی عصر امروز در همایش بصیرت فاطمی و حوزه انقلابی که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد بابیان اینکه افتخار داریم شیعه هستیم اظهار داشت: مردم لرستان همه مسلمان شیعه و دوستدار حضرت علی(ع )و اهل‌بیت هستند.

وی بابیان اینکه حضرت فاطمه (س) شناسنامه ما هستند افزود: امام کاظم(ع) حضرت فاطمه(س) را با دو ویژگی صدیق و شهید معرفی می‌کند؛ ایشان شهیده راه ولایت بوده و شهادت را از فرزندان معصومش دارد.

امام‌جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه حوزه انقلابی باید در مسیر حضرت فاطمه(س) حرکت کند عنوان کرد: ایشان در مسیر دفاع از ولایت، روح دین بوده و با زندگی خود به همه ما آموخت که دین و ولایت در یک ردیف قرار دارند.

وی بیان کرد: ایشان به ما آموختند که اگر زمانی ولایت و دین درخطر بود حتی درصورتی‌که خطری وجود داشت باید وارد عمل شویم.

خاتمی با اشاره اینکه نقش آزادی و استقلال ملت طی 100 سال اخیر بر عهده روحانیت بوده است، تصریح کرد: نقش این قشر در طی هزار سال غیبت بدیهی است و این در حالی است که طی 100 سال اخیر آن‌ها نقش پاسداری از فرهنگ دین را نیز اجرا کرده‌اند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه در دوران پهلوی می‌توان بردگی محض را مشاهده کرد خاطرنشان کرد: این سلسله برای دین‌ستیزی آمده بودند و این در حالی است که عالمان دین در مقابل استبداد آقا محمدخان قاجار آزادی ایجاد کرده و در طول سال‌های سال نغمه آزادی توسط عالمان دین ایجادشده بود.

وی با اشاره به نقش روحانیون خاطرنشان کرد: روحانیت یک سرمایه ماندگار است که با کمک آن قطره‌ها به یک سیل خروشان و قدرتمند تبدیل‌شده و کاخ 2500 ساله استبداد شاهنشاهی را ویران کرد.

وی افزود: چهل سال است که از انقلاب اسلامی می‌گذرد و امروز به برکت وجود و رهبری امام خامنه‌ای این انقلاب پایدار بوده و خواهد بود.

امام‌جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه امروز برخی در زندان با شبکه‌های معاند مصاحبه می‌کنند گفت: این افراد می‌گویند که در ایران آزادی وجود ندارد اما این امر خود نشان‌دهنده وجود آزادی در ایران اسلامی است.

خاتمی اظهار داشت: دین مردم در دست عالمان دین امانت است که لازم است ضمن اینکه به شبهات دینی پاسخ داده شود علت اینکه دشمن در فضای مجازی در حال بمباران دین است چیست؟

وی افزود: برخی خواب‌هایی که دشمنان علیه روحانیت و عالمان دین دیدند در حال اجراست و برخی دیگر نیز در دستور کار آن‌ها قرار دارد و آن‌ها قصد دارند که با بی‌طرف کردن روحانیت، حوزه‌ها را از انقلاب و نظام کنار بکشند و بر‌اساس این امر بر همه ما واجب است که بیدارباشیم.

امام‌جمعه موقت تهران بابیان اینکه نباید مشکلات شرایط و تحریم‌هایی که وجود دارد را انکار کنیم عنوان کرد: در این زمینه با توجه به اینکه نقش روحانیت تبیین صحیح واقعیت‌ها است باید این مشکلات گفته شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه مردم از روحانیت برنگشته‌اند تصریح کرد: مردم فقط از رفتارها نادرست برخی‌ ناراحت هستند و تا آخر آخوند زاهد را دوست داشته و کاخ‌نشینان را دوست ندارند.

وی با اشاره به اینکه امروزه برخی واژه حکومت آخوندی را به کار می‌برند گفت: افتخار می‌کنیم که روحانیت هنوز هم محبوبیت خود را در بین مردم‌دارند و مردم همه بیدار بوده و معیارها را می‌شناسند.

خاتمی با تأکید بر اینکه اسلام به حکومت دینی گره‌خورده و اگر حکومت آسیب ببیند اجازه گفتن الف "الله" هم داده نمی‌شود عنوان کرد: مراجع تقلید می‌گویند که حفظ نظام و اسلام واجب بوده و هر اقدامی که سبب تضعیف آن شود حرام است چراکه این نظام با شهادت‌ها، خون‌جگرها و تبعیدها به وجود آمده و بر همه ما واجب است که از آن پاسداری کنیم ولو اینکه پاسداری در تبعیت از ولایت است.

وی با اشاره به اینکه سکولاریزه کردن حوزه‌ها هدف دشمن است بیان کرد: مردم حق‌دارند که بدشان بیاید که طلبه‌ای به دنبال جاه‌طلبی رفته باشد و در کاخ زندگی کند و ماشین 500 میلیونی سوار شود.

امام‌جمعه موقت تهران تصریح کرد: از طریق برخی فرزندان ناشایست، ناصالح و مسئولان دفتر ناصالح دام‌هایی پهن‌شده بنابراین باید همه مراقب خود و فرزندان خود باشیم و شخصیت‌های روحانی باید از دفترهایشان مراقبت کنند که از آن‌ها سوءاستفاده نشود.

وی بابیان اینکه نباید به بهانه نداشتن وقت، فرزند و خانواده را رها کنند و باید به آن‌ها بصیرت‌افزایی کنند خاطرنشان کرد: اگر از دستتان دررفت و یک نصیحت اثر نداشت، باید از کسانی مانند خزعلی درس گرفت و به‌صراحت گفته شود که خط من جدا است.

خاتمی با بیان اینکه برخی افراد در اغتشاشات اخیر می‌خواستند مشکلات را پای روحانیت بگذارند گفت: مشکلات کشور به دلیل نشنیده گرفتن نصیحت‌های رهبر است و انداختن مشکلات به دوش روحانیت نوعی فرافکنی است.

وی اظهار داشت: برخی در این شرایط اعتبار روحانیت را وسط می‌کشند و این در حالی است که میانگین حقوق یک روحانی حدود 600 هزار تومان بوده اما جنجال به پا می‌شود که گویی مشکلات ایجادشده به دلیل بودجه علما است.

امام‌ جمعه موقت تهران افزود: خواب دیگری که دشمن دیده تخریب روحانیت تأثیرگذار است و امروز می‌بینیم که تا یک روحانی درجایی موفق شود، سیل تخریب و اهانت به راه می‌افتد‌ که اقدام نادرستی است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان