arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۱ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

شوک گوگل به مایکروسافت: نسخه جدید ویندوز اج باگ امنیتی دارد

تنها 90 روز پیش از زمان انتشار عمومی نسخه جدید ویندوز اج ، تیم «پروژه صفر» گوگل  خبر از وجود نوعی باگ امنیتی در این نسخه دادند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 تنها 90 روز پیش از زمان انتشار عمومی نسخه جدید ویندوز اج ، تیم «پروژه صفر» گوگل  خبر از وجود نوعی باگ امنیتی در این نسخه دادند .

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از زد دی نت : گوگل از ماه نوامبر گذشته در خصوص برخی از مشکلات امنیتی نرم افزار جدید مایکروسافت به این شرکت هشدار داده بود و اکنون دقیقا در آستانه 90 روز با قی مانده به ارائه نسخه جدید ویندوز اج تحت یک گزارش پرده از باگ های امنیتی این نسخه برداشته است .

این در حالی است که اتفاقا کمپانی مایکروسافت سال گذشته اعلام کرد برای کاهش باگ های موجود روی طراحی ویندوز اج جدید کار خواهد کرد .با این همه ،  مایکروسافت در یک پاسخ  رسمی به گوگل وجود برخی نقص ها را تایید کرده و گفت :  در برخی به نظر می رسد که مشکلات در نسخه فعلی کمی پیچیده تر از تصورات ما بودند . با این وجود ما یک وصله امنیتی برای حل مشکلات فعلی ارائه خواهیم کرد .

از سوی دیگر برخی مقامات ارشد مایکروسافت معتقدند با توجه به حجم بالای وظایف این شرکت به ویژه  در بخش طراحی حافظه ، کار برای حل مشکلات جانبی و ارائه نسخه جدید طی ماه فوریه چندان ساده نخواهد بود . اعضای تیم پروژه صفر در فرایند نوشتن داده های اجرایی در فرایند محتوا نیز  آسیب پذیری هایی را پیدا کرده اند. بر این اساس فرایند محتوا می تواند آدرسی را که JIT در نظر می گیرد تشخیص داده و کدهای قابل اجرای دیگری را در آن قرار دهد.

همه این خبرها در شرایطی منتشر می شود که مدتی پیش نیز مایکروسافت اعلام کرد گروهی از هکرهای کره شمالی با نفوذ به بسته به روزرسان جدید نسخه ویندوز ، سعی در سوء استفاده از برخی باگ های نسخه جدید داشتند . باید دید مایکروسافت با این همه حاشیه چطور از پس راضی کردن کاربران بر می آید .

نظرات بینندگان