arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

تذکر نماینده سرپل ذهاب: چادرهای زلزله‌زدگان دچار آبگرفتگی شده/ رئیس‌جمهور ورود کند

نماینده سرپل ذهاب و گیلانغرب با اشاره به آبگرفتگی و سیلاب در چادرهای زلزله‌زدگان از رئیس‌جمهور خواستار ورود به نحوه امدادرسانی و اسکان زلزله‌ زدگان و خدمات رسانی بنیاد مسکن به عنوان متولی امر به این موضوع شد و گفت که احساس می کنیم با عدم رسیدگی به موقع در آینده با بحران جدیدی روبرو خواهیم شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده سرپل ذهاب و گیلانغرب با اشاره به آبگرفتگی و سیلاب در چادرهای زلزله‌زدگان از رئیس‌جمهور خواستار ورود به نحوه امدادرسانی و اسکان زلزله‌ زدگان و خدمات رسانی بنیاد مسکن به عنوان متولی امر به این موضوع شد و گفت که احساس می کنیم با عدم رسیدگی به موقع در آینده با بحران جدیدی روبرو خواهیم شد.

به گزارش ایسنا، فرهاد تجری در پایان جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه) در تذکری اظهار کرد: ما از ابتدای زلزله‌ تلاش کردیم در جلسات تصمیم‌گیری کنار مسئولان حضور پیدا کنیم تا مشکلات با تفاهم و همدلی حل شوند و روند بازسازی اجرایی گردد. دنبال این بودیم که سیاه نمایی صورت نگیرد و خدمات مسئولان، دولت و نظام زیر سوال نرود. که برای انجام خدمات ارزشمند جای تشکر و قدردانی وجود دارد.

وی در عین حال گفت: متاسفانه به دلیل سوءمدیریت به خصوص توسط بنیاد مسکن به عنوان دستگاه مجری در منطقه و مسئولان بومی در ایجاد امنیت و رفاه شاهد آبگرفتگی و سیلاب در چادرهای زلزله‌ زدگان هستیم. چادرهایی که زندگی را برای کودکان، زنان، پیرمردان، پیرزنان و حتی خانواده‌های شهدا، جانبازان و مردم صدمه دیده سخت کرده است.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تاکید کرد: درخواست ما ورود وزیر کشور و رئیس‌جمهور به وضعیت زلزله‌ زدگان است. بنیاد مسکن نمی تواند پاسخگوی مشکلات مردم باشد. در آینده اگر عنایت خدا نباشد و تدبیر صورت نگیرد، با بحران جدیدی روبرو خواهیم شد.

تجری با انتقاد از جلسه نقد و بررسی مدیریت بحران در سرپل ذهاب با حضور فرماندار این شهرستان گفت: شب گذشته در شرایطی که مردم با آبگرفتگی چادرهایشان به دلیل رعد و برق و طوفان و باران شدید مواجه شده بودند، آقای فرماندار منطقه دنبال میتینگ سیاسی و نقد و بررسی مدیریت بحران در سرپل ذهاب بود. این جای تاسف و سوال دارد که آیا الان زمان برگزاری چنین میتینگ‌های سیاسی است؟ انتظار می‌رود استاندار چنین مدیران پوسیده و تکراری را از چرخه مدیریت کنار گذاشته و مدیران جدید را جایگزین کند.

وی افزود: از هیئت رئیسه و روسای مجلس و جمهور نیز در خواست دادن تذکر به بانکها را داریم که آنقدر در اعطای وام و تسهیلات مصوب دولت به زلزله‌ زدگان سخت‌گیری و خساست صورت نگیرد.

تجری همچنین با بیان اینکه بنیاد مسکن در برآورد واحدهای تخریب شده اشتباه محاسباتی کرده است، افزود: این اشتباه محاسباتی منشاء تصمیم دولت شده که نتیجه آن خدشه در روند خدمت رسانی به زلزله‌زدگان شده است. اکنون بخشی از مردم ما به خاطر این اشتباه بنیاد مسکن بعد از گذشت 100 روز هنوز در چادر زندگی می کنند. کودکان و زنان زیر طوفان و سیلاب و شرایط نامناسب از اسکان موقت محروم هستند.

تجری در پایان گفت: در این شرایط پذیرش زندگی را هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد. بنیاد مسکن باید پاسخگوی اشتباه محاسباتی‌اش باشد. انتظار می رود مجلس و دولت به خصوص رئیس‌جمهور و وزیر کشور و استاندار بتوانند در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

برچسب ها: سرپل ذهاب
نظرات بینندگان