arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

وزیر کشور: نظام به دنبال قلع و قمع فضای مجازی نیست

وزیر کشور به موضوع نشاط اجتماعی اشاره کرد و گفت: نبود نشاط اجتماعی یکی از موضوعاتی است که خانواده‌های ما را به انزوا و بیماری کشانده است. همه دست به دست هم داده‌ایم و جامعه را افسرده کرده‌ایم. بنابراین باید به روش‌های مختلف بر روی نشاط اجتماعی کار کنیم و امیدبخشی موضوعی است که باید در جامعه به وجود آید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر کشور به موضوع نشاط اجتماعی اشاره کرد و گفت: نبود نشاط اجتماعی یکی از موضوعاتی است که خانواده‌های ما را به انزوا و بیماری کشانده است. همه دست به دست هم داده‌ایم و جامعه را افسرده کرده‌ایم. بنابراین باید به روش‌های مختلف بر روی نشاط اجتماعی کار کنیم و امیدبخشی موضوعی است که باید در جامعه به وجود آید.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در نود و هفتمین جلسه شورای اجتماعی کشور که صبح امروز در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: گزارش‌های ثبت احوال در خصوص موضوع طلاق باید ادامه دار و تحلیلی باشد و سازمان اجتماعی وزارت کشور موظف است از این گزارش‌ها در برنامه ریزی‌های خود استفاده کند و باید با قضات جلسات مفصلی گذاشته شود تا راه حلی اصولی به دست آید.

وی با بیان اینکه کسانی که در حوزه آموزش فعالیت دارند باید اثربخشی کار خود را ارزیابی کنند و این ارزیابی با شاخص‌های خاصی تهیه شود، گفت: این امر برای این است تا مربیان بدانند زحمات‌شان قابل ارزش‌گذاری در حوزه مقابله با آسیب‌ها است.

وزیر کشور ادامه داد: باید نظریه‌ها و پژوهش‌ها کاربردی باشد و نظریه‌ها مبتنی بر نیاز مسائل جامعه ارائه شود و نتیجه و راه حل داشته باشد. گاهی اوقات حدود 100 میلیون تومان برای یک نظرسنجی هزینه می‌شود اما نتیجه مناسبی ندارد. همچنین باید دسترسی به خدمات مشاوره‌ای تسهیل شود و ارتباط حضوری و غیر حضوری حتی از طریق کتاب و فضای مجازی و ... بین مشاوران و مردم وجود داشته باشد تا اثربخشی داشته باشد.

نظام به دنبال قلع و قمع کردن و بستن فضای مجازی نیست

وی همچنین درباره فضای مجازی گفت: نظام به دنبال قلع و قمع کردن و بستن فضای مجازی نیست. در حقیقت با فضای مجازی جز ساماندهی آن نمی‌توانیم کار دیگری کنیم و در جلسه‌ای که با مقام معظم رهبری نیز داشتیم، بیشترین تأکید ایشان در خصوص ساماندهی فضای مجازی بود.

رحمانی فضلی در ادامه درباره مددکاران و مربیان گفت: آموزش مددکاران باید به طور دقیق و پیوسته انجام شود و اگر مربی و مددکار انگیزه داشته باشد در کارش موفق خواهد بود. بنابراین بایستی به نیروها انگیزه دهیم و آنها را تشویق کنیم.

به گفته وی، صدا و سیما نهادی موثر است و من 10 سال از عمرم را در آنجا بودم و با زیر و بم و اثرگذاری آن آشنا هستم و می‌دانم این نهاد از هر کجا در زمینه فرهنگسازی وارد شود ، موفق است.

رحمانی فضلی افزود: مسئله شناسی در برنامه ریزی مهمترین موضوع است و ما در فرهنگ عمومی با مسائل تخصصی سر و کار داریم و باید این موارد را به طور دقیق مد نظر قرار دهیم.

وی همچنین ادامه داد: 500 نوع موسیقی فاخر بدون اشکال شرعی داریم که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم و همچنین در زمینه موسیقی مکلف به اجرای نظرات مقام معظم رهبری هستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه اگر قرار باشد مشکلات را مدام اعلام کنیم مردم با آن همزادپنداری می‌کنند، گفت: به عنوان حکومت موظف نیستیم درد و غم مردم را زیاد کنیم. کشور ما در شرایط کنونی موفق کار می‌کند و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیت و ... موفق هستیم و همچنین در حوزه‌های فرهنگی و هنری نیز جایگاه خوبی داریم اما ما استاد خراب کردن یکدیگر هستیم.

رحمانی فضلی در پایان اظهار کرد: بایستی در روش‌ها و شیوه‌ها بازنگری شود زیرا یکی از اصول برنامه ریزی فیدبک گرفتن است و خوب است هر دستگاهی خود را ارزیابی کند و نقاط قوت و ضعف خود را مشخص کند. همچنین استانداران نیز باید ماهی یکبار جلسه اجتماعی بگذارند و گزارش‌هایی نیز ارائه کنند. ضمن اینکه بایستی گزارش‌های کارگروه ملی آماده شود تا بتوانیم خدمت مقام معظم رهبری و سران قوا ارائه دهیم.

نظرات بینندگان