arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۵ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

هواپیمای سقوط کرده از عمر ناوگان ایران نیز پیرتر بود

هواپیمای ATR سقوط کرده شرکت هواپیمایی آسمان ۲۵ سال سن داشت و حتی از میانگین سنی فعلی ناوگان ایران نیز هواپیمای پیرتری به حساب می‌آمد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هواپیمای ATR سقوط کرده شرکت هواپیمایی آسمان ۲۵ سال سن داشت و حتی از میانگین سنی فعلی ناوگان ایران نیز هواپیمای پیرتری به حساب می‌آمد.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، میانگین سنی هواپیماهای ایران حدود ۲۵ سال بوده است و با توجه به ورود چند فروند هواپیمای جدید برجامی به ایران این میانگین سنی بین یک تا دو سال کاهش یافته است، هرچند با وجود این کاهش همچنان میانگین سنی بالای ۲۰ سال ناوگان ایران باعث شده ایرلاین‌های ایرانی یکی از پیرترین ناوگان‌های جهان را در اختیار داشته باشند.

با وجود این میانگین هواپیمای سقوط کرده حدود ۲۵ سال عمر رسمی داشته و برای سال‌های بسیار طولانی در آسمان ایران پرواز می‌کرده است.

شرکت آسمان در سامانه رسمی خود اعلام کرده در حال حاضر این شرکت ۲۳ هواپیمای فعال داشته که پنج فروند آن ATR۷۲ بوده است که یکی از آنها صبح امروز سقوط کرد. این هواپیما که از اواخر دهه ۷۰ وارد ناوگان این شرکت شده بود با توجه به پایین بودن ظرفیت مسافرگیری‌اش برای سال‌های طولانی در مسیرهای داخلی فعالیت می‌کرد و از چند سال قبل پروازی ثابت میان تهران و یاسوج داشت.

این هواپیمای مسن چند سال قبل نیز یک حادثه را پشت سر گذاشته بود و در ابتدای ماه جاری نیز به دلیل نقص فنی مجبور به بازگشت به تهران شده بود.

شرکت آسمان و سازمان هواپیمایی کشوری هنوز هیچ گزارش دقیقی درباره علت احتمالی این حادثه و البته نقص فنی گذشته این هواپیما ارائه نکردند. این در حالی است که برخی خبرهای منتشر شده نشان از آن دارد که هواپیمای مذکور به دلیل نقص فنی چند روز قبل به مرحله اورهال رسیده بوده اما شرکت آسمان در این رابطه اطلاعات دقیقی ارائه نکرده است.

با وجود گذشت چند ساعت از این حادثه هنوز تیم‌های امداد توان رسیدن به منطقه حادثه را پیدا نکردند و از این‌رو سرنوشت دقیق هیچ یک از سرنشینان آن مشخص نیست.

برچسب ها: هواپیما
نظرات بینندگان