arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۹ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

معاون دادستان کل: به موضوع فرسودگی هواپیماها ورود نکردیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون قضایی دادستان کل از ماموریت دادستانی در بررسی حادثه سقوط هواپیماتهران-یاسوج خبر داد و گفت: کمیته پیگیری در استان وقوع حادثه تشکیل شده است.

محمد جواد حشمتی در خصوص بررسی قضایی حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج و احقاق حقوق عامه گفت: حسب دستور رئیس قوه قضائیه و در راستای احقاق حقوق عامه به موضوع سقوط هواپیما، دادستانی کل مامور پیگیری قضایی حادثه شده است.

او گفت: شرایط جوی محل حادثه وضعیت بررسی را سخت کرده و با توجه به برف و بوران موجود در منطقهT هنوز ورود جدی به این مکان انجام نشده است. بررسی های قضایی پس از طی این مراحل و بهبود شرایط جوی و اخذ اطلاعات بیشتر از علت حادثه انجام خواهد شد.

معاون قضایی دادستان کل اظهارداشت: کمیته پیگیری قضایی در خود استان تشکیل شده است.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در پاسخ به این سوال که در راستای احقاق حقوق عامه آیا به موضوع فرسودگی و عمر بالای هواپیماهای مورد استفاده ورود کرده اید؟ گفت: به موضوع تاخیر پروازها، گرانفروشی و بلیت های چارتری ورود کردیم و جلسات متعددی هم در این رابطه برگزار کردیم. موضوع قدمت هواپیماها یک بحث کاملا تخصصی است البته تمامی هواپیماهای مورد استفاده قدمت زیادی ندارند و تشخیص این موضوع بستگی به نظر متخصصین دارد و ما ورودی به این موضوع نداشتیم.

صبح امروز هواپیمای ATR۷۲ متعلق به شرکت آسمان به شماره پروازی ۳۷۰۴ ساعت ۸ صبح امروز پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد و طی مسیر به سمت یاسوج در منطقه دناکوه سمیرم از رادار خارج شد و سقوط کرد.

 

 

منبع: مهر
نظرات بینندگان