arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۳۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

روایتی از مکالمات خلبان پرواز تهران - یاسوج با برج مراقبت / خلبان قبراق و سرحال بود؛ آخرین درخواستش کاهش ارتفاع هواپیما بود

حدود ساعت ده حین رسیدگی به لایحه بودجه اقای دکتر رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران که در صحن همردیف هستیم خبر اولیه سقوط هواپیما را داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در کانال تلگرامی خود نوشت:

 خبر سنگین بود و غیر قابل باور

حدود ساعت ده حین رسیدگی به لایحه بودجه اقای دکتر رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران که در صحن همردیف هستیم خبر اولیه سقوط هواپیما را داد.

بهت و اندوهی همکاران را دربر گرفت و انتظار برای اخبار تکمیلی از حادثه.

اقای رضایی کوچی و تاجگردون خود را به تیم مدیریت بحران هواپیمایی کشوری رساندند و صحن اما ادامه رسیدگی به لایحه بودجه را دنبال میکرد.

نوبت عصر مجلس با پخش اخبار ساعت ۱۴ تلویزیون در صحن آغاز شد و از سخنان نمایندگان نیز بیشتر از اخبار معمول در رسانه ها خبری دریافت نمیشد چون جستجوها و تلاشها موفقیتی درپی نداشت و همچنان همه منتظر اخبار تکمیلی بودیم

در پایان نوبت عصر مجلس رییس کمیسیون عمران از جلسه مدیریت بحران به مجلس برگشته بود و حلقه نمایندگان اطراف او نشان از ادامه نگرانیها داشت.

نکات مهم گزارش کوتاه اقای رضایی کوچی به همکاران:

مکالمه خلبان با مراقبت را از اول پرواز بطور کامل گوش دادیم هیچ نکته ای مبنی بر اتفاق یا وضعیت غیر عادی در مکالمات وجود نداشت.

خلبان قبراق و سرحال در وضعیت خوبی مکالماتش را با برج مراقبت اصفهان انجام داده بود.

تحویل فرایند ناوبری هوایی از برج مراقبت اصفهان به برج مراقبت فرودگاه یاسوج در مکالمات واضح است

چند فروند بالگرد امدادی به منطقه اعزام و درحال جستجو در طول رشته کوه دنا هستند

محل دقیق حادثه همچنان نامشخص و بعلت وضعیت جوی اعزام تیمهای امدادی زمینی برای یافتن لاشه یا قطعات هواپیما به سختی درحال انجام است.

اگر چه همگان در مصیبت این حادثه جانکاه با خانوادهای مسافران آسمان شریکیم اما تصور و درک داغ خانواده های چشم انتظار و داغدیده فراتر از بیان و الفاظ است.

مجلس بلافاصله کمیته حقیقت یابی بامدیریت کمیسیون عمران تشکیل داده اما اولین گام داشتن اطلاعات دقیق از نحوه و محل حادثه است و مهمتر از ان دسترسی به جعبه سیاه هواپیما برای بررسیهای فنی و کارشناسی حادثه.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس نیز طی سخنانی به تشریح حادثه سقوط هواپیمای آسمان پرداخت.

آخرین مکالمه هواپیمای ATR که به مقصد فرودگاه یاسوج در حال حرکت بود در ساعت ۹ و ۲۲ دقیقه صبح امروز در آسمان اصفهان انجام گرفت.

در آخرین مکالمه خلبان با مرکز پرواز فرودگاه مهرآباد وضعیت کاملاً عادی بوده است.

خلبان هواپیمای ATR در آخرین مکالمه درخواست کاهش ارتفاع داده که مورد موافقت مرکز پرواز قرار گرفته است.

هواپیما در ارتفاع ۲۱ هزار پا پرواز می‌کرد که بعد از موافقت، اجازه کاهش ارتفاع تا ۱۷ هزار پا برای این هواپیما صادر شده است.

بعد از قطعی ارتباط نیز چند نفر از اهالی بومی در منطقه پادنا با تماس‌های متعدد اظهار کردند که این هواپیما را در ارتفاع پایین دیدند.

عمر این هواپیما حدود ۲۵ سال بوده است.

نظرات بینندگان