arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

ایران و انگلیس گفت‌وگوهای سیاسی برگزار می کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: روز چهارشنبه گفت‌وگوهای سیاسی ایران و لندن در انگلیس برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی عصر روز یکشنبه در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ در پاسخ به ایسنا در مورد سفرش به لندن طی روزهای آتی گفت: برای شرکت در گفت وگوهای سیاسی تهران و لندن به انگلیس سفر می کنم.

وی با بیان این که این گفت‌وگو در روز چهارشنبه برگزار می شود، تصریح کرد: دور قبلی این گفت‌وگو در تهران برگزار شد و دور جدید آن در لندن برگزار می شود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه تصریح کرد: در این گفت و گوها در مورد مسایل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی گفت‌وگو می‌شود.

عراقچی همچنین با بیان این که در دو روز گذشته در حاشیه اجلاس مونیخ امنیتی گفت‌وگوها و رایزنی هایی با برخی از مقامات کشورهای شرکت کننده در این اجلاس داشته است، گفت: یکی از مباحث گفت‌وگو در این دیدارها موضوع برجام بوده است.

این دیپلمات ارشد کشورمان در ادامه به ملاقات خود با معاونین وزیران خارجه انگلیس، فرانسه، ایتالیا و آلمان در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ با موضوع بحران یمن اشاره کرد و افزود: متاسفانه همچنان شاهد ادامه فجایع انسانی در یمن و حملات عربستان و امارات به مردم این منطقه هستیم. این حملات و فجایع در حال تشدید است و ضروری است که از سوی جامعه جهانی تلاش مشترکی برای توقف این روند صورت گیرد.

وی تاکید کرد: در این دیدار مشترک گفت وگوهای خوبی در مورد یمن صورت گرفت.

عراقچی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد موضوع سوریه نیز گفت: یکی از موضوعاتی که در جریان دیدارهای امروز آقای ظریف با دیگر مقامات شرکت کننده در اجلاس مورد توجه قرار گرفت بحث سوریه و لزوم حل این بحران بود.

نظرات بینندگان