arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۳ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

از پادنای سمیرم، محل پرواز تهران یاسوج چه خبر؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام پادنا و قله دنا که یکی از معروفترین قله های کشور است از صبح امروز (یکشنبه) در پی سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج در این منطقه، صدها بار در شبکه های اجتماعی، سایت ها و کانال های خبری تکرار شد.

منطقه پادنای سمیرم که 2،38 درصد مساحت شهرستان سمیرم را در خود جای داده و در جوار رشته کوه بلند دنا قرار گرفته است با جغرافیای کوهستانی خود، استان های اصفهان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد را به هم متصل می کند.

این منطقه دارای سه بخش پادنای عُلیا، سُفلی و وسطی است، دهستان های پادنای علیا به مرکزیت روستای بیده، پادنای وسطی به مرکزیت شهر کُمه و پادنای سُفلی به مرکزیت روستای چهار راه است.

رشته کوه دنا در امتداد سلسله کوهای زاگرس مرکزی قرار گرفته و بلند ترین قله آن با چهار هزار و 448 متر در 35 کیلومتری شمال غربی شهر یاسوج قرار دارد.

بارش سالانه در این قله از 600 تا یکهزار و 200 میلی ‌متر گزارش شده است و همچنین قله های «فاش مستان یا بیژن سه»، «مورگل»، «قزل قله» و «برج آسمانی یا بیژن دو» که به ترتیب از بلند ترین قله‌ های این رشته کوه است.

پادنا منطقه ای کاملا کوهستانی است که اختلاف ارتفاع بلندترین و پست ترین نقطه آن حداقل به سه هزار متر می رسد.

این منطقه که هم اکنون به عنوان محل سقوط هواپیمای مسیر تهران - یاسوج شناخته شده و در کانون توجه رسانه ها قرار گرفته، در بیشتر روزهای فصل زمستان پوشیده از برف است.

هم اکنون مردم و نیروهای امدادی در این شهرستان کوهستانی بویژه روستای بیده مرکز بخش دناکوه در انتظار یافتن ردی از هواپیمای ساقط شده تهران - یاسوج ، هستند.

براساس آخرین گزارش های خبرنگاران اعزامی ایرنا به روستای بیده، وضعیت نامساعد جوی، راه های سخت و بارش های زمستانی، روند جستجو برای یافتن محل سقوط و پیداکردن بقایای هواپیمای مسافربری را کند کرده و با گذشت چندین ساعت هنوز موفقیتی در این زمینه حاصل نشده است.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان نیروهای این جمعیت و سایر نیروهای امدادی در منطقه مذکور حضور دارند و تلاش فراگیر برای یافتن ردی از هواپیمای ساقط شده ادامه دارد.

هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج صبح یکشنبه در منطقه پادنا در شهرستان سمیرم از دید رادار خارج شد. برخی شواهد حاکی از آن است که هواپیما در نزدیکی روستای کهنگان از توابع پادنا در 120 کیلومتری سمیرم سقوط کرده است.

این هواپیما هر روز یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بالعکس داشت که بطور میانگین 50 تا 60 مسافر حمل می‌کرد.

هواپیمای یاد شده از نوع ای تی آر 72- 200 بود که شرکت هواپیمایی آسمان از سال 1993 میلادی در اختیار داشت.

این هواپیما 25 سال عمر و گنجایش 78 سرنشین با دو خلبان را داشت.

بدنبال این سانحه تمامی نیروهای امدادی از دستگاه های مختلف بویژه جمعیت هلال احمر، اورژانس، فوریت های پزشکی، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه ها به منطقه اعزام شده اند.

بنابر اعلام معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، عملیات جستجوی سانحه دیدگان این هواپیمای مسافربری به دلیل بارش شدید برف در منطقه دشوار است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان