arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۶

لاشه هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج پیدا شد / پیکر 45 تن از سرنشینان کشف شد / استاندار اصفهان: امدادگران امشب در کمپ می‌مانند/ انتقال پیکرها به فردا موکول شد / سرما در محل سقوط هواپیما به ۲۰ درجه زیر صفر می رسد+ویدیو

کاپیتان بالگرد پیدا کننده لاشه هواپیما گفت: هواپیما در مسیر پروازی خود به حدودا ۳۰ متر پایین تر از نوک قله برخورد کرده است. وی ادامه داد: هواپیما قطعه قطعه شده و تنها بخشی از بدنه که آرم شرکت آسمان بود مشاهده می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی سپاه: بالگردهای سپاه لاشه هواپیمای تهران - یاسوج را پیدا کردند

سخنگوی سپاه گفت: بالگردهای نیروی هوافضایی سپاه صبح امروز لاشه هواپیمای آسمان را ارتفاعات کوه دنا پیدا کردند.

به گزارش «انتخاب»، سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به عملیات جستجوی بالگردهای سپاه گفت: بالگردهای نیروی هوافضایی سپاه صبح امروز لاشه هواپیمای آسمان را ارتفاعات کوه دنا پیدا کردند.

سردار شریف گفت: در تصاویری که از بالا گرفتند آرم ونشان هواپیما قابل تشخیص است.

او ادامه داد: موقعیت جغرافیایی مشخص شده اما دسترسی به دلیل صعب العبور بودن مشکل است.

با این حال برخی منابع گفته اند عكس های گرفته شده توسط بالگردها برای اطمينان در حال بررسی توسط مديرعامل هواپيمايی آسمان در پشت درهای بسته است و به محض بررسی و اعلام نظر، به اطلاع خواهد رسيد.

بر اساس گزارش ها، بالگرد سپاه، سكان عمودي هواپيماي ATR72 را با لوگوي هواپيمايي آسمان رويت كرده است.

همچنین يك بالگرد ديگر براي اطمينان از مشاهدات فوق، به پرواز درآمد.

مسئولان آسمان می گويند، به احتمال ٩٠٪؜ اين تصاوير از بقاياي پرواز٣٧٠٤ باشد.

گفته می شود لاشه هواپیما سمت منطقه سی سخت پیدا شده است. سی سخت شهری در استان کهگیلویه و بویراحمد در نزدیکی یاسوج و در دامنه کوه دناست.

در همین حال، سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، خبر پیدا شدن لاشه هواپیمای ساقط شده تهران یاسوج را در یکی از مناطق برف‌گیر منطقه نوقل، تایید کرد.

همچنین کاپیتان بالگردی که لاشه هواپیمای تهران یاسوج را مشاهده کرده است در ساعت 10:35 ضمن تایید کشف لاشه هواپیما، گفت: اجازه انتشار اطلاعات تکمیلی را ندارد.

پیش از این اعلام شده بود با توجه به کاهش توده های ابر در ارتفاعات و افزایش میزان دید احتمال یافتن لاشه هواپیما وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان گفته بود: در حال حاضر شرایط جوی برای این منطقه خوب است و باد نسبتاً آرام می‌وزد و بر اساس نقشه‌های هواشناسی تا بعد از ظهر امروز شرایط جوی در این منطقه مساعد است.

۵ بالگرد در منطقه حضور دارند که پس بعد از نشستن جت جنگی جهت جستجوی هوایی، بالگردهای حاضر در منطقه شروع به جستجو هوایی لاشه هواپیمای آسمان کردند.

معاون امداد جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد هم صبح امروز گفته بود: تمام نقاط کوه دنا توسط 2 جنگنده ارتش عکسبرداری شده است.

تکمیلی / هواپیما 30 متر پایین تر از قله در پرواز بود

کاپیتان بالگردی که لاشه هواپیمای تهران-یاسوج را پیدا کرد توضیحاتی در خصوص محل سقوط این هواپیما ارائه کرد.

کاپیتان بالگرد پیدا کننده لاشه هواپیما گفت: هواپیما در مسیر پروازی خود به حدودا ۳۰ متر پایین تر از نوک قله برخورد کرده است.

وی ادامه داد: هواپیما دقیقا در مسیر پروازی خود بوده و به نوک قله برخورد کرده و قطعه قطعه شده است و تنها بخشی از بدنه که آرم شرکت آسمان بود مشاهده می شود.

وی ادامه داد: شیب این قسمت از کوه بسیار زیاد است و امکان نشست بالگرد به هیچ وجه وجود ندارد و تنها کوهنوردان می توانند اجساد را منتقل کنند. از صبح جستجو را آغاز کردیم و پس از ۱.۵ ساعت پرواز در مسیر پروازی هواپیما لاشه مشاهده شد.

خلبان جهانگيری از ريزش بهمن در مكان وقوع سانحه ابراز نگرانی کرد و گفت: با پیدا شدن محل لاشه هواپیما و دره بودن آن با تردد پشت سر هم هلیکوپترها، خطر بسیار محتمل ریزش بهمن هم روی لاشه هم روی اجساد و حتی نیروهای امدادی وجود دارد که در اینصورت با ریزش خروارها برف همه مدفون شده و دیگر هیچگونه اقدامی متصور نیست.

*لحظاتی پیش شبکه خبر اعلام کرد که پیکرهای سرنشینان هواپیمای مسافربری پیدا شد.

سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات گفت: ابزار و وسایل مورد نیاز برای انتقال پیکرها با بالگرد برای گروه های امداد ارسال شد.

 
روایت تلخ یک کوهنورد از منظره دردناک محل سقوط هواپیمای آسمان
 
 نماینده دنا: هنوز ۳۶ پیکر از سرنشینان هواپیمای آسمان پیدا نشده / اجساد فردا منتقل می‌شوند

نماینده مردم دنا با بیان اینکه هنوز ۳۶ پیکر از سرنشینان هواپیمای ای.تی.آر در منطقه سانحه سافت نشده است، گفت: از ۳۰ پیکر یافت شده، ۱۵ پیکر به راحتی و بدون انجام آزمایش دی.ان.ای قابل شناسایی هستند و اجساد فردا منتقل خواهند شد.

نماینده مردم دنا با بیان اینکه هنوز ۳۶ پیکر از سرنشینان هواپیمای ای.تی.آر در منطقه سانحه سافت نشده است، گفت: از ۳۰ پیکر یافت شده، ۱۵ پیکر به راحتی و بدون انجام آزمایش دی.ان.ای قابل شناسایی هستند و اجساد فردا منتقل خواهند شد.

غلام‌محمد زارعی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه تمام تجهیزات برای انتقال اجساد به منطقه لاشه هواپیما رسیده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه به غروب آفتاب نزدیک هستیم و با تاریکی هوا امکان پرواز بالگردها دیگر وجود ندارد و انتقال اجساد فردا انجام می شود.

وی ادامه داد: در ارتفاعات دنا هم به سمت شمال و هم به سمت جنوب ارتفاعات مسیر بسیار صعب العبور و سرمای هوا در آن منطقه بسیار شدید است بنابراین در حال حاضر امکان انتقال اجساد وجود ندارد.

این نماینده مجلس که در منطقه حضور دارد، گفت: چندین تیم در منطقه کمپ زده‌اند و شب را در محل سقوط هواپیما خواهند ماند.

زارعی با بیان اینکه هنوز ۳۶ پیکر از سرنشینان این هواپیما یافت نشده است، ادامه داد: تا فردا باقی اجساد هم پیدا می شوند.

وی افزود: از ۳۰ پیکر یافت شده، ۱۵ پیکر به راحتی و بدون انجام آزمایش‌های دی ان ای قابل شناسایی هستند.

فیلم / استاندار کهگیلویه و بویراحمد: تلاش می شود تا قبل از غروب، تعدادی از پیکرهای سرنشینان هواپیمای مسافربری منتقل شود

 
فیلم/ هواشناسی: سرما در محل سقوط هواپیمای مسافربری به ۲۰ درجه زیر صفر می رسد
 
استاندار اصفهان: امدادگران امشب در کمپ می‌مانند/ انتقال پیکرها به فردا موکول شد  

استاندار اصفهان گفت: امدادگران امشب در محل کمپ خواهند ماند، پیکرهایی پیدا شده و فعلاً امکان انتقال به دلیل شرایط جوی امکان‌پذیر نیست.

محسن مهرعلیزاده در ارتباط زنده تلفنی با شبکه خبر اظهار کرد: در حال حاضر از هلال‌احمر و ارتش از نیروهای ورزیده و کوهنوردان ماهر، 8 تیم در حدود 40 نفر به منطقه اعزام شده‌اند.

وی افزود: امکان فرود بالگرد در محل سقوط در حال حاضر وجود ندارد، بالگردها امکانات را در اختیار کوهنوردان قرار می‌دهند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه شرایط جوی بسیار آزار دهنده است، بیان داشت: ابرها ظاهر شده‌اند و سرما احتمالاً شب به 30 درجه زیر صفر خواهد رسید.

وی ادامه داد: نیروهای اعزام شده، کوهنوردان ماهری هستند و در محل کمپ خواهند ماند.

مهرعلیزاده در پایان گفت: پیکرهایی پیدا شده و فعلاً امکان انتقال به دلیل شرایط جوی امکانپذیر نیست.

محل سقوط هواپیما در کوه‌های پازن پیر در ارتفاع 4 هزار متری است.

پیکر 45 تن از مسافران هواپیمای تهران ـ یاسوج کشف شد

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۴۵ جسد سانحه سقوط هواپیمای "تهران-یاسوج " کشف شده است.

جلال پوران‌فرد در گفت‌وگو با تسنیم در یاسوج اظهار داشت: تاکنون 45 جسد هواپیمای تهران ـ یاسوج شناسایی شده و عملیات جست‌وجو اجساد همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برخی از اجساد کشف شده قابل شناسایی نیست، افزود: اجساد فردا برای تشخیص هویت و طی کردن مراحل قانونی به پزشکی قانونی یاسوج منتقل می‌شوند.

پوران‌فرد ابراز کرد: همچنان عملیات جست‌وجوی اجساد در قله پازن پیر توسط امدادگران ادامه دارد و فردا در صورت مساعد بودن هوا با بالگرد و در غیر اینصورت به صورت زمینی منتقل می‌شوند.

نظرات بینندگان