arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۶۳۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۶

هشدار فرمانده سابق آمریکا درباره حمله "بینی خونین" علیه کره شمالی

یکی از فرماندهان ارشد سابق ارتش آمریکا نسبت به حمله گیج‌گننده موسوم به "بینی خونین" علیه کره شمالی هشدار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از فرماندهان ارشد سابق ارتش آمریکا نسبت به حمله گیج‌گننده موسوم به "بینی خونین" علیه کره شمالی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، دنیس بلر، فرمانده بازنشسته ارتش آمریکا گفت: اگر کره شمالی، آمریکا یا متحدانش در منطقه را مورد حمله قرار دهد، واشنگتن باید آماده واکنش نظامی باشد. حمله موسوم به "بینی خونین" زمانی صورت می‌گیرد که می‌خواهیم طرف مقابل را با ضربه وارد شده گیج کرده و قدرت تفکر را از وی بگیریم.

وی که پیشتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا نیز بوده درباره سخت بودن انهدام تسلیحات اتمی کره شمالی هشدار داد و گفت: با توجه به تمامی دشواری‌های اطلاعاتی در کره شمالی فکر نمی‌کنم که حمله مشترک از سوی کره‌ جنوبی و آمریکا علیه پیونگ یانگ آنچنان که باید بتواند ظرفیت‌های اتمی آن را از میان بردارد و شما تنها یک حس خصمانه نسبت به خودتان از جانب کره شمالی برجای می‌گذارید.

این مقام ارشد سابق ارتش آمریکا همچنین گفت: اگر دولت کیم‌ جونگ اون، رهبر کره شمالی حس کند کشورش مورد هجوم قرار می‌گیرد خطر افزایش تنش در منطقه افزایش می‌یابد. هرگونه اقدام تحت رهبری و فرماندهی آمریکا به عنوان واکنشی در مقابل تحریک‌های کره شمالی دیده می‌شود که باید از سوءتفاهم‌های موجود آن جلوگیری به عمل آورد.

وی ادامه داد: با وجود آنکه ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تمایل دارد تا اقداماتش غیر قابل پیش‌بینی دیده شود به نظرم هرگونه اقدام علیه کره شمالی بیش از آنکه پیش بینی شده باشد خطرناک است. ما قدرتمندتر هستیم و باید آن را حفظ کنیم. به نظرم این اقدامی امن‌تر خواهد بود. ما باید حملات گیج‌کننده علیه کره شمالی داشته باشیم. غیرقابل پیش‌بینی رفتار کنیم.

گمانه‌زنی‌ها درمورد چنین حمله‌ای ماه گذشته میلادی زمانی قوت گرفت که ویکتور چا، استاد دانشگاه جورج تاون برای پست سفیر آمریکا در کره‌ جنوبی کنار گذاشته شد؛ وی در مقاله‌ای نوشت که برخی از مقام‌های دولت واشنگتن پیشنهاد یک حمله گیج کننده را با هدف نشان دادن قدرت ایالات متحده داده‌اند اما نسبت به خطر آغاز یک جنگ گسترده هشدار داد.

این در حالی است که دولت آمریکا چنین استراتژی را رد کرده است.

نظرات بینندگان