arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۶

پیروزی ارزشمند استقلال مقابل الهلال/ آبی‌ها رحم کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیم فوتبال استقلال با یک گل از سد الهلال گذشت.

دیدار تیم‌های استقلال و الهلال عربستان در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با برتری یک بر صفر استقلال به پایان رسید. تک گل این بازی را مامه تیام در دقیقه ۴۶ به ثمر رساند.

نیمه نخست:

در نیمه اول، بازی برابر و متعادلی از سوی دو تیم ارائه شد و سهم استقلالی‌ها در حملات خطرناک بیشتر از حریف سعودی بود. آنها در همان اوایل بازی و در دقیقه ۶ فرصت خوبی داشتند و تداخل غفوری و تیام باعث شد تا این فرصت از دست برود.

شاگردان شفر در دقیقه ۱۳ هم فرصت خوبی داشتند ولی شوت غفوری در داخل محوطه جریمه الهلال را حبسی دروازه‌بان این تیم به کرنر فرستاد.

آبی‌های ایرانی در دقیقه ۲۱ بهترین فرصت خود را از دست دادند و تیام از مقابل دروازه الهلال نتوانست دروازه این تیم را باز کند و شوت او در نهایت یک کرنر به همراه داشت.

اولین فرصت تیم الهلال هم در این نیمه در دقیقه ۲۷ بدست آمد و شوت محکم علی البولایحی را رحمتی به خوبی دور کرد.

دیگر فرصت خوب تیم الهلال یک ضربه ایستگاهی در دقیقه ۳۸ بود که بن شرقی این ضربه را زد و توپ او با اختلافی اندک از بالای دروازه استقلال به اوت رفت.

در ادامه این دیدار بازی متعادلی از سوی دو تیم ارائه شد تا اینکه در دقیقه ۴۲ مامه تیام در مقابل دروازه الهلال می‌توانست گل بزند اما ضربه سر کم جان او را حبسی براحتی در آغوش گرفت. در نهایت بعد از این فرصت بازی آرام دنبال شد و این نیمه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم:

هنوز ثانیه‌های زیادی از آغاز نیمه دوم نگذشته بود که شوت مامه تیام در دقیقه ۴۶ با برخورد با عبدالله الحفیظ به گل اول استقلال تبدیل شد و همین گل باعث شد تا روند بازی کاملا یک طرفه به سود استقلال شود و آبی‌ها چندین و چند فرصت مناسب را بدست‌ آورند و از جمله این فرصت‌ها در دقیقه ۵۴ بود که ارسال ابراهیمی برای غفوری با ضربه سر این بازیکن همراه شد ولی حبسی با واکنشی دیدنی توپ را دفع کرد.

در ادامه استقلالی‌ها فشار خود را بیشتر کردند و در یک فرار عالی از سوی شجاعیان، او با حبسی تک به تک شد و این دروازه‌بان با تجربه اشتباه کرد و خارج از محوطه جریمه توپ را دفع کرد که باعث شد با کارت قرمز داور جریمه شود.

بعد از اخراج دروازه‌بان الهلال، استقلالی‌ها با وجود اینکه فرصت‌های خوبی داشت، رو به بازی احساسی آورد و فاصله گل‌های خود را بیشتر نکرد و در نهایت استقلال این مصاف مهم را با برتری یک بر صفر به پایان رساند.

ترکیب استقلال: مهدی رحمتی، وریا غفوری، مجید حسینی، روزبه چشمی، خسرو حیدری، فرشید باقری، امید ابراهیمی، داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی (محسن کریمی ۸۹)، سرور جپارف و مامه بابا تیام (علی قربانی ۷۷)

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان