arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۱ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۶

احتمال موکول شدن عملیات انتقال اجساد سانحه هوایی به روزهای بعد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: این احتمال وجود دارد که در صورت بدتر شدن وضعیت هوا انتقال اجساد سانحه هوایی به روزهای بعد هم موکول شود.

به گزارش ایسنا، سید علی وفایی مقدم افزود: از مسیر دنا کوه امکان صعود به صورت پیاده به محل سقوط هواپیما تهران ­­به یاسوج وجود ندارد به همین دلیل تنها از مسیر کوه گل سی سخت این امکان وجود دارد.

وی اظهارکرد: 51تیم با بیش از 200 نفر برای اعزام به محل حادثه (پای کوه پازن پیر)سامان دهی شدند که حرکت خود را به سمت محل حادثه آغاز کرده اند و در دامنه های برفی به علت وجود پرتگاه، احتمال سقوط و ریزش بهمن و بوران شدید به کندی درحال حرکت هستند.

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویر احمد خاطرنشان کرد: شرایط وضعیت جوی در منطقه مساعد نیست، بارش برف شروع شده، شاهد کولاک شدید هستیم و یخ زدگی کار را دوچندان کرده است اما کوه نوردان و نیروهای امدادی در حال حرکت به سمت قله محل حادثه هستند.

وفایی مقدم تصریح کرد: امیدواریم وضعیت هوا مناسب تر شود تا امداد گران و کوهنوردان راحتر بتوانند به محل مورد نظر برسند و کار حمل اجساد را انجام دهیم.

وی ادامه داد: عزم همه نیروهای امدادی دستگاه ها و سازمانهای مختلف برای انتقال اجساد جدی است. یخ زدگی و بوران شدید در منطقه مانع کار امداد گران و کوهنوردان شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویر احمد اضافه کرد:از دو مسیر هوایی و زمینی می توانیم برای انتقال اجساد اقدام کنیم که تا کنون از طریق مسیر هوایی امکان پرواز وجود نداشته و تنها مسیری که امکان دسترسی به اجساد وجود دارد از منطقه کوه گل سی سخت است.

نظرات بینندگان