arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۴ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۶

حساب‌های ابری به سرقت رفت / اطلاعات خودروها و مشتریان تسلا در خطرند؟

هکرها با نفوذ به سیستم ابری شرکت تسلا ، بخش از اطلاعاتی را که برای دریافت رمزنگاری مجدد استفاده می شد سرقت کردند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 اطلاعات رمزنگاری خودروها و مشتریان تسلا در معرض خطرند؟

هکرها با نفوذ به سیستم ابری شرکت تسلا ، بخش از اطلاعاتی را که برای دریافت رمزنگاری مجدد استفاده می شد سرقت کردند .

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی حساب ابری تسلا موسوم به (AWS)  به طور جدی توسط هکرها به خطر افتاده است .

پیش از این نیز برخی شرکت های بزرگ و مطرح جهان تحت حملاتی مشابه قرار گرفته بودند. این حادثه یک مثال بارز از اتفاقی است که در جهان رمزنگاری به عنوان رمزگشایی سیاه مطرح می شود .

 اطلاعات رمزنگاری خودروها و مشتریان تسلا در معرض خطرند؟

با وجود این که بخشی از اطلاعات سرقت شده به رمز نگاری داده های مرتبط با حساب های مشتریان و یا اطلاعات خودروها همپوشانی دارد ، اما تسلا اعلام کرد این موضوع هیچ تأثیر اولیه ای بر حفاظت از داده های مشتری یا ایمنی و امنیت خودروهای تسلا  ندارد.

به گفته پژوهشگران ، بخشی از  سیستم ابری تسلا توسط هکرها ربوده شده که از آن برای رمزنگاری استفاده می شده است . هکرها موفق شده اند به کنسول اداری خودرو سازان نفوذ کنند، زیرا رمز عبور محافظت شده ای نداشت .

پیش از این نیز ، برخی شرکت های مطرح مثل  شرکت بیمه بریتانیا، اویوا و... نیز با این نوع مشکلات مواجه شده اند . اما حادثه ای که سیستم ابر تسلا را متمایز می کند، بالاتر بودن سطوح امنیتی تسلا در برابر هکرها است . چرا که تسلا برای محدود کردن دسترسی هکرها به اطلاعات از چند راهبرد متفاوت استفاده می کند . اما به نظر می رسد این راهکارها در عمل چندان مفید نبوده است .

یک سخنگوی تسلا در یک پیام ایمیلی به سی ان بی سی  گفت:  ما به سرعت نقص خود را تشخیص داده و در کمترین زمان آسیب پذیری موجود در سامانه خود را حل کردیم .به نظر می رسد که این سرقت ها فراتر از  آزمایش های مهندسی داخلی بر روی برخی خودروهای ما نیست و تحقیقات اولیه ما هیچ نشانه ای از این نداشت که هر گونه حریم شخصی مشتری یا ایمنی یا امنیت خودرو به خطر افتاده باشد .

نظرات بینندگان