arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۶ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۶

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: گروهی افراطی با پوشش دراویش وارد معرکه شدند/ حساب آنها از دراویش جداست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه گروهی افراطی از دراویش اتفاقات خیابان گلستان هفتم را رقم زدند، گفت: این گروه افراطی مسلک دراویش را قبول ندارند لذا باید حساب آنها را از دراویش جدا کرد.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روزهای اخیر گروهی افراطی،‌ خشونت‌طلب و خارج از منطق و گفت‌وگو در خیابان گلستان هفتم مشکل‌آفرینی کرده و نظم و امنیت را بر هم زدند. آنها خسارات مالی و جانی به مردم وارد کرده و سه نفر از نیروی انتظامی و یک نفر از نیروهای بسیج را بی‌گناه و مظلومانه به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه این افراد با پوشش دراویش وارد این معرکه شدند، گفت: علیرغم گفت‌وگوهای صورت گرفته و حتی توافق ضمنی سردار رحیمی رییس نیروی انتظامی به توافق‌شان عمل نکردند و نشان دادند اهل گفت‌وگو و منطق نیستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اینها گروه‌های افراطی در بین دراویش هستند که از خشونت استفاده می‌کنند در حالی که ما با دراویش مشکلی نداشتیم. دراویش نه سیاسی و نه خشونت‌طلب هستند به همین دلیل باید حساب این گروه افراطی را از دراویش جدا کرد تا بدانیم با چه کسانی طرف هستیم.

وی افزود: ‌این گروه با خارج از کشور، سایت‌ها و گروه‌های ضد انقلابی ارتباط دارند. یکی از سایت‌های ضد انقلاب که مردم ایران نیز آن سایت را می‌شناسند لحظه به لحظه در این میدان گزارش می‌داد و به این افراد پیام‌هایی را مخابره می‌کرد. اینها هم نشان می‌دهد که باید حساب این گروه را از دراویش جدا کرد.

نقوی‌حسینی با بیان اینکه این گروه افراطی مسلک دراویش را قبول ندارد، گفت: دراویش افراد خشونت‌طلب و سیاسی نیستند که بخواهند نظم و امنیت مردم را بر هم زنند. سابقه‌شان نیز نشان می‌دهد که آنها هیچگاه چنین اهدافی را دنبال نمی‌کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد موضوع بازداشت تعدادی از دراویش در جریان این درگیری‌ها، گفت: تعداد زیادی از این افراد در همان شب و دوم آزاد شدند. شاید برخی دیگر در روزهای آینده آزاد شوند لذا اینطور نیست که همه این افراد جزو افراطیون باشند.

وی در پایان درباره ارتباط با خارجی‌ها در این درگیری‌ها، گفت: اسناد و مدارک متقنی از ارتباطات و نقش گروه‌های معاند و ضد انقلاب در این درگیری‌ها داریم.

نظرات بینندگان