arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۸۵۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۸ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۶

نماینده ولی فقیه در سپاه: سکوت بعضی خواص در فتنه 88 بسیار رنج‌آور بود

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در فتنه 88 سکوت بعضی خواص بسیار رنج‌آور بود، گفت: در فتنه 88 خواص مهر سکوت بر لب زدند که مقام معظم رهبری فرمودند «أین عمار» که مردم فهمیدند و به صحنه آمدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در فتنه 88 سکوت بعضی خواص بسیار رنج‌آور بود، گفت: در فتنه 88 خواص مهر سکوت بر لب زدند که مقام معظم رهبری فرمودند «أین عمار» که مردم فهمیدند و به صحنه آمدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام‌ علی سعیدی امشب در حسینیه جماران بیرجند اظهار داشت: انسان تربیت‌پذیرترین موجود آفرینش است و هیچ موجودی مانند انسان قابلیت رشد و تکامل را ندارد.

وی ادامه داد: خداوند میزان تربیت و رشد حیوانات را محدود و غیر عالمانه آفریده اما انسان از صفر تا بی‌نهایت دارای رشد و سعادت است به میزانی که رسد آدمی به جایی که جز از خدا نبیند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه سلمان از نقطه صفر شروع می‌کند و به جایگاهی می‌رسد که پیامبر از او به‌خوبی یاد می‌کند، عنوان داشت: تربیت انسان دو رکن اساسی دارد که رکن اول نقشه و راه برنامه و رکن دوم الگو و مدل است.

سعیدی با اشاره به اینکه خداوند هدف بزرگی از خلقت انسان داشته است، تصریح کرد: دین و آنچه در قرآن کتاب آسمانی واجب، حرام، مستحب، مکروه و مباح که انبیا و ائمه معصومین برای ما آوردند، نقشه راه و برنامه تکامل انسان است و باید برای رسیدن به این ارکان تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: خداوند 14 معصوم و پیامبران را که وظایفی متعددی دارند، برای سعادت و تکامل انسان فرستاد که یک زن دارای عصمت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: نقش زهرای اطهر(س) به عنوان یک الگوی تمام‌عیار و کامل برای زنان و مردان است به طوری که امام حسن عسکری(ع) می‌فرمایند؛ ما 12 امام حجت‌های خدا هستیم بر مردم و فاطمه(س) حجت خدا بر ما است.

سعیدی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) به عنوان الگوی تمام بشر، اصول ثابتی داشتند، ابراز کرد: اصل اول ایشان خدا مداری و دومین اصل توجه به رهبری است که امروزه باید کردار خود را با این دو اصل بسنجیم.

وی با بیان اینکه زندگی امروز ما با زندگی در شعب ابی‌طالب از زمین تا آسمان تفاوت دارد، تصریح کرد: زهرای اطهر(س) همراه پیامبر(ص) در سخت‌ترین شرایط ماندند تا اسلام حفظ شود که امروزه اسلام به دست ما رسیده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: امروزه برای سربلندی و سعادت نظام اسلامی، حتی در دشوارترین لحظات کنار مقام معظم رهبری باشیم و به فرمایشات ایشان عمل کنیم.

سعیدی با اشاره به اینکه اولین کار پیامبر (ص) در زمان بعثت، سامان‌دهی ساکنین مدینه بود، اظهار کرد: باید در همه شرایط و زمان‌ها به مردم کمک شود نه اینکه کمک‌دهی تنها در ایامی خاص خلاصه شود.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) با مردی ازدواج کرد که می‌دانست یک روز آرام ندارد، خاطرنشان کرد: از 27 جنگی که خود پیامبر(ص) در آن شرکت داشتند، امام علی(ع) در 26 جنگ همراه پیامبر (ص) حضور داشته و آن یک جنگ را هم به دستور پیامبر (ص) شرکت نکردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: از هر جنگ که امام علی (ع) برمی‌گشت زخمی و آغشته به خون بود اما تاریخ سابقه ندارد که حضرت زهرا(س) به امام علی(ع) بگویند شما 4 بچه دارید و اگر قرار بود که دائم در جنگ باشید چرا ازدواج کردید، چون زهرای اطهر(س) می‌دانست که در لحظه‌لحظه جهاد زندگی امام علی(ع) شریک است.

سعیدی با اشاره به اینکه باید زن در خانه مدیر باشد، ابراز کرد: نباید زن اجازه دهد مرد به همه زوایای خانه خودکفا شود و به خانم احتیاج نداشته باشد.

وی تأکید کرد: الگوپذیری از حضرت زهرا(س)، یعنی که خود را از انقلاب و فرامین رهبری جدا نکنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه جنگ با دشمنان، جهاد اصغر است، خاطرنشان کرد: جهاد اکبر، مبارزه با نفس، تجمل‌گرایی و دنیاگرایی بوده که از شمشیر سخت‌تر است.

سعیدی با بیان اینکه دفاع از دین و ولایت زن و مرد ندارد، تصریح کرد: دشمنان به قدری شخصیت حضرت علی(ع) را خراب کرده بودند که حضرت امکان دفاع از خود را نداشت اما حضرت زهرا(س) وارد میدان شدند و در مرحله اول، برای افشاگری و تبیین جایگاه امامت و تذکر به خواص خطبه‌خوانی کردند.

وی ادامه داد: مرحله دوم حرکت و تلاش حضرت زهرا(س) با مراجعه به درب خانه خواص بود که مورخین 400 مورد مراجعه با خواص در سخت‌ترین شرایط نوشتند و بعضی از دیدارها گروهی بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در فتنه 88 سکوت بعضی خواص بسیار رنج‌آور بود، یادآور شد: در فتنه 88 خواص مهر بر لب زدند که مقام معظم رهبری فرمودند "أین عمار" که مردم فهمیدند و به صحنه آمدند.

سعیدی با اشاره به اینکه اگر حضرت زهرا(س) نبود، دشمنان اثری از اسلام نمی‌گذاشتند، عنوان کرد: اشک‌های حضرت زهرا(س) پشتوانه شمشیر امام علی(ع) بود و زهرای اطهر(س) در بیرون خانه گریه و فریاد می‌زند تا مردم را آگاه سازد.

وی تصریح کرد: آخرین کار حضرت زهرا(س) گذشت از جان، فرزند و آبرو برای خداوند و دفاع از ولایت بود.

نظرات بینندگان