arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۹ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۶

عفو بین الملل: فرانسه صادرات سلاح به امارات و عربستان را متوقف کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان عفو بین الملل چهارشنبه شب درگزارشی از فرانسه خواست به دلیل ارتکاب عربستان و امارات به جنایت های جنگی، صادرات سلاح به این دو کشور را متوقف کند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره قطر، این سازمان حقوق بشری همچنین در گزارش خود اعلام کرد که غیرنظامیان یمنی در نتیجه جنگ خانمان سوز در یمن، بهای گزافی را پرداخته اند و طرفین درگیر در این کشور را مسئول به وجود آمدن این حوادث دانسته است.
عربستان 4 نوامبر 2014 (13 آبان 93) قرادادی تسلیحاتی به ارزش 2 میلیارد و 800 میلیون یورو با فرانسه امضا کرد. این سلاح‌ها که قرار بود به جبهه سوریه منتقل شود، بعدها به ارتش عربستان تحویل داده شد.
دولت فرانسه به دلیل فروش جنگ افزار به ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان با انتقادات گسترده گروه های حقوق بشری روبرو شده است، این گروه ها از ادامه فروش تسلیحات نظامی پاریس به ریاض که در تجاوز نظامی علیه یمن استفاده خواهد شد، به شدت انتقاد کرده اند.
ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در سال 2015 (فروردین 94) به بهانه حمایت از «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، تجاوز نظامی به این کشور را آغاز کرد.
عفو بین الملل در بخش دیگری از گزارش خود با اشاره به بازداشت های اخیر در عربستان نیز گفت: با ولیعهد شدن محمد بن سلمان، روند مقابله با مخالفان دولت سعودی شدت گرفته است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان