arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۲ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۶

سردار کوثری: در حوادث خیابان پاسداران، عده‌ای از شهرستان ها راهی تهران شدند؛ بعضی دستگیر و برخی نیز پراکنده شدند / قرارگاه ثارالله ورود نکرد

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه گفت: در شورای تامین استان با حضور نماینده وزیر کشور تصمیم گرفته شد با افرادی که در آن محل حضور دارند و بارها به آنها تذکر داده شده بود، برخورد شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه گفت: در شورای تامین استان با حضور نماینده وزیر کشور تصمیم گرفته شد با افرادی که در آن محل حضور دارند و بارها به آنها تذکر داده شده بود، برخورد شود.

سردار محمداسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با مهر در خصوص اغتشاشات خیابان پاسداران تهران، گفت: شروع این این موضوع مربوط به طرفداران فرقه خاصی نبوده و مربوط به دستگیری دو نفر از افراد متخلف به جرم سرقت توسط نیروی انتظامی بود که پس از آن برخی افراد با قلدری و آسیب رساندن به خودروهای ناجا، آنها را فراری دادند.

وی افزود: زمانی که این افراد شناسایی شدند ناجا برای دستگیری یکی از آنها اقدام کرد که چون در منطقه پاسداران بوده است، کسانی که اطراف منزل تابنده تجمع کرده بودند خواستار آزادی این فرد که تخلف مشخصی داشت شدند.

سردار کوثری ادامه داد: نیروی انتظامی با تذکر شفاهی و درخواست محترمانه از این افراد خواست تا متفرق شوند، اما برخی از آنها با قلدری و بعضا مصاحبه هایی که در آن برای ترک منطقه توسط ناجا ضرب الاجل تعیین کرده بودند، به دنبال ایجاد التهاب بودند.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه با تاکید بر اینکه رفتار ناجا با تجمع کنندگان همراه با احترام و سعه صدر بوده است، اظهار داشت: در نهایت نیروهای مستقر در منطقه اقدام به پراکنده کردن این جمعیت کردند که در همین حین، آن اتوبوس اقدام به زیر گرفتن پرسنل نیروی انتظامی کرد که سه نفر از این عزیزان به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: پس از این اقدام در شورای تامین استان با حضور نماینده وزیر کشور تصمیم گرفته شد این غائله پایان یابد و با افرادی که در آن محل حضور دارند و به اصطلاح خود به دنبال حفاظت از منزل آقای تابنده بودند که خود این کار نیز غیرقانونی است و بارها به آنها تذکر داده شده بود، برخورد شود.

سردار کوثری افزود: البته باز هم به آنها این فرصت داده شد تا کسانی که به اصطلاح خود از این فرد محافظت می کردند، محل را ترک کنند.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه با بیان اینکه این افراد به شدت توسط رسانه ها و فضای مجازی که از خارج از کشور مدیریت می شود، تحریک شدند و ترغیب به شورش خیابانی شدند، تصریح کرد: پس از این موضوع عده ای از شهرستان ها نیز راهی تهران شدند که بعضی از آنها دستگیر شدند و برخی نیز پراکنده شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم اوضاع منطقه آرام است و امنیت منزل آقای تابنده نیز توسط نیروی انتظامی تامین می شود و کسی از این افراد نه حضور دارند و نه اجازه حضور به آنها داده خواهد شد.

سردار کوثری با تاکید بر اینکه قرارگاه ثارالله هیچگونه ورودی به این موضوع نداشته است، اظهار داشت: نیروی انتظامی مدیریت صحنه را بر عهده داشت، البته موضوع چندان قابل توجهی نبود و به سران آنها نیز تذکر داده شده بود.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه با بیان اینکه افرادی در داخل و خارج از کشور این افراد را تشویق و ترغیب به ادامه اغتشاش می کردند، گفت: مانند همه موارد دیگر چون مسئله امنیت برای ملت ما مسئله ای اساسی است، نتوانستند به خواسته خود در نا امن کردن جامعه دست پیدا کنند.

وی گفت: اکثر مردم منطقه از این وضعیت خسته و ناراضی بودند و خواسته آنها برون رفت از این وضعیت بود که بحمدالله حاصل شد و امنیت کامل در این منطقه برقرار است.

نظرات بینندگان