arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۳ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۶

مایکروسافت  دی ان ای را تبدیل به فایل های ذخیره سازی می کند / مدت نگهداری اطلاعات: 2 هزار سال

مایکروسافت کشفی جدید در حوزه بازیابی و ذخیره سازی اطلاعات و درایوهای اگزبیت دارد . کشفی که مسیرش از دی ان ای یا کدهای ژنتیکی انسان می گذرد .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مایکروسافت کشفی جدید در حوزه بازیابی و ذخیره سازی اطلاعات و درایوهای اگزبیت دارد . کشفی که مسیرش از دی ان ای یا کدهای ژنتیکی انسان می گذرد .

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از زد دی نت ، موفقیت مایکروسافت در بازیابی و ذخیره سازی  اطلاعات در کدهای ژنتیکی انسانی می تواند راه را برای درایوهای اگزبیت نیز هموار کند .

پژوهشگران تیم مایکروسافت در حال کار در خصوص یک روش کارآمد هستند تا  یافتن و انتخاب فایل های ذخیره شده در کدهای ژنتیک انسان را تسهیل کنند .

بر اساس این طرح ساختار شیمیایی  موجود در کدهای ژنتیکی انسان می توانند روزی تبدیل به جایگزینی مناسب برای سیستم های کامپیوتری شوند .

این روزها چشم انداز ذخیره داده های گسترده بر روی  کدهای ژنتیکی ، به عنوان  روش جدیدی برای بازیابی اطلاعات بسیار روشن است . مایکروسافت از کدهای ژنتیکی مصنوعی به عنوان یک رسانه آرشیو بلندمدت  که می تواند نیاز جهانی برای ذخیره اطلاعات بیشتر را حل کند، در آزمایشگاه های خود استفاده می کند . تحقیقات پیشین نشان می دهند تنها  چند گرم دی ان ای انسان می تواند یک فایل اگزبیت را ذخیره کند و آن را تا 2000 سال نیز نگهداری کند .

چالش اصلی پیش روی پژوهشگران مایکروسافت ، روشی برای رمزگشایی سریع اطلاعات ، بدون نیاز به نام یا اطلاعات فایل است.گرچه این گروه درحال حاضر یک فایلنامه آزمایشگاهی موسوم به کدهای آغازین ایجاد کرده اند . اما موضوع برای دی ان ای هوشمند انسانی کمی دشوار تر می شود .

پژوهشگران واشنگتنی اکنون در حال کار در حوزه نوعی الگوریتم هستند تا به سرعت اطلاعات را رمزگشایی کرده و به طور موثر مورد استفاده قرار دهند .

دی ان ای های مصنوعی رکورد 200 مگابایت داده را شامل می شوند که حاوی  35 فایل با اندازه 29 کیلوبایتی تا 44 مگابایت است. این فایل ها شامل ویدئو، صدا، تصاویر و متن با وضوح بالا است.

نظرات بینندگان