arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۶

پاسخ به شایع زنده بودن مسافران هواپیما/ هلال احمر: تصاویر ماهواره‌ای مربوط به قطعات هواپیما است نه پیکر‌ها / تاکنون پیکر سالمی پیدا نشده

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر به شایعات زنده خارج شدن مسافران هواپیما و عکس ماهواره‌ای منتشر شده پاسخ داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر به شایعات زنده خارج شدن مسافران هواپیما و عکس ماهواره‌ای منتشر شده پاسخ داد.

حسین درخشان در گفت و گو با میزان، در مورد انتشار اخباری مربوط به زنده بودن مسافران هواپیما پس از سقوط و انتشار عکس وجود اجساد سالم روی برف، گفت: پس از کشف لاشه هوپیمای آسمان در ارتفاع ۴ هزار متری قله دنا، عکس ماهواره‌ای از محل سقوط منتشر شد. مرکز هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات بلافاصله با شرکت منتشرکننده عکس ارتباط برقرار و مشخص شد از یک ماهواره اروپایی گرفته شده است.

وی ادامه داد: در تصویر نقاط سیاهی وجود دارد که باعث شده عده‌ای ادعا کنند این نقاط اجساد مسافران است که سالم از هواپیما خارج شده اند.

به گفته درخشان در بررسی‌های تخصصی و اعلام شرکت ماهواره‌ای مشخص شد این نقاط قطعات لاشه هواپیما است که اندازه‌ای بین ۲.۵ تا ۵ متر دارد.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر در مورد اینکه گفته می‌شود اجساد سالم است، گفت: متاسفانه در محل سقوط هواپیما پیکر سالمی تاکنون کشف نشده است. شدت حادثه به حدی است که قطعات هواپیما هم متلاشی شده است.

نظرات بینندگان