arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۹۷۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۸ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۶

ترامپ: من گفتم به 20 درصد معلمان اسلحه بدهيد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئيس جمهور آمريکا کوشيد اظهاراتش را درباره لزوم مسلح کردن معلمان در مدارس اين کشور توجيه کند.

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما ، رئيس جمهور آمريکا در توئيت هاي امروز خود کوشيد اظهاراتش را درباره لزوم مسلح کردن معلمان براي مقابله با خشونت هاي مسلحانه در مدارس اين کشور توجيه کند.

دونالد ترامپ با انتشار پيام هايي در صفحه توئيتر خود نوشت:«من هرگز به خلاف آنچه در اخبار ساختگي سي ان ان و ان بي سي اعلام شد، نگفتم به معلمان اسلحه بدهيد. آنچه گفتم اين بود که امکان دادن اسلحه‌هاي مخفي به معلمان ماهر در استفاده از سلاح که تجربه آموزش هاي نظامي يا ويژه دارند، بررسي شود.

ترامپ افزود اکنون اگر يک وحشي مريض با نيات بد به مدرسه بيايد، 20 درصد معلم‌ها که رقم بالايي است، مي‌توانند فوراً پاسخ شليک ها را با تيراندازي متقابل بدهند. معلمان آموزش ديده همچنين مي توانند نقش بازدارنده در برابر چنين بزدلاني داشته باشند. امکانات بيشتري با هزينه اي کمتر از آنچه براي نگهبانان لازم است، فراهم مي شود. مدرسه اي که در آن حمل سلاح آزاد باشد، افراد بد را جذب مي‌کند.

ترامپ افزود: تاريخ نشان مي دهد که تيراندازي در مدارس به طور ميانگين، سه دقيقه طول مي‌کشد. حدود پنج تا هشت دقيقه طول مي‌کشد که پليس و نيروهاي امدادي خود را به محل جرم برسانند. معلمان و مربيان آموزش ديده و ماهر در استفاده از اسلحه، بي درنگ و پيش از آنکه پليس سر برسد، مشکل را حل خواهند کرد. اين، بازدارنده‌اي فوق العاده است!

ترامپ در پايان توئيتش نوشت: من قوياً بررسي جامع پيشينه افراد (هنگام خريد اسلحه) را با تأکيد روي سلامت رواني، پيگيري مي کنم. سن (خريد اسلحه) را به 21 سال افزايش خواهيم داد. کنگره آماده است که بالاخره درباره اين مسئله اقدام کند- اميدوارم (که اين طور باشد)!

کنايه نيويورک ديلي نيوز: سکوت ترامپ در برابر 300 ميليون قبضه سلاح در دست مردم آمريکا

ترامپ: من گفتم به 20 درصد معلمان اسلحه بدهيد

روزنامه آمريکايي، عکس صفحه روي جلدش را به انتقاد از سکوت دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در برابر خواسته هاي انجمن اسلحه آمريکا اختصاص داد.

نشريه نيويورک ديلي نيوز آمريکا، امروز پنجشنبه، تصوير روي جلد خود را به موضوع سکوت ترامپ رئيس جمهور آمريکا در برابر انجمن اسلحه آمريکا اختصاص داد.

اين نشريه با انتشار عکسي از دهان بسته ترامپ نوشت او درباره همه چيز، از لزوم بررسي پيشينه و سلامت رواني افراد هنگام خريد اسلحه تا نياز به تجهيز معلمان آمريکايي به سلاح سخن گفت، «اما حتي يک کلمه از سيصد ميليون قبضه اسلحه‌اي که به خيابان‌هايمان سرازير شده است، صحبت نکرد».

نظرات بینندگان